Mera troligt att en Gul Låda plundrats.Själv har jag precis upptäckt en hel hög med post som ligger i diket en bit härifrån. Jag verkar vara en brevbärare som inte tyckt resten av rundan verkade kul.
Ska anmäla till posten imorgon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mera troligt att en Gul Låda plundrats.Själv har jag precis upptäckt en hel hög med post som ligger i diket en bit härifrån. Jag verkar vara en brevbärare som inte tyckt resten av rundan verkade kul.
Själv har jag precis upptäckt en hel hög med post som ligger i diket en bit härifrån. Jag verkar vara en brevbärare som inte tyckt resten av rundan verkade kul.
Ja, det är lantbrevbäraren. I höst har jag bott här i 10 år, jag är den enda med mitt efternamn i byn, mina grannar är män med helt olika för- och efternamn. Vad övriga i byn heter, om de har något som man i dåligt ljus och utan glasögon kan blanda ihop namn och brevlåda kan jag inte uttala mig om men jag förutsätter att de har både bra ljus, är läskunniga och ser tillräckligt bra för att både kunna sortera posten och dela ut dem då lantbrevbärare är tvungna att ha körkort.Ni som klagar , har ni koll på vem som lämnat breven? Jag hade otroligt mycket problem med Bring när de började. Det slutade med att jag stoppade deras bil och talade om var folk bodde och inte. Sen när jag hade en bunt (1 dm hög) skickade jag den till förmannen på Bring , då blev det bättre. Själv hade jag nolltolerans på fel så det tog lite längre att dela ut, men kunderna var nöjda. Jag är säker på att tidspressen gör att felen ökat, men det tyckte inte Posten. Jag slutade innan jag fick hjärnblödning och hjärtinfarkt.
Även helger?Jag får post alla dagar i veckan, runt 11 eller så. Har lantbrevbäring
Eh ja okej, inte helger då. Jo får reklam på lördagarÄven helger?
föräldrarna ska ha sin på vid 13-14 på eftermiddan. oftast får dom den vid 16. ibland har dom till och med fått den på kvällen.
Varför tar du för givet att det inte redan är gjort?Folk tror att det är en mänsklig rättighet att få sin post exakt samma tid varje dag.
Till er som klagar och bor på landet; Se till att era brevlådor är ordentligt uppmärkta med adress/namn och ni som bor i villaområde, sätt upp numret på huset. Annars får man skylla sig själv om man får fel post.
Lycka till. Jag hittade en hel låda med post i centrala Malmö nån vecka innan jul. Det tog en vecka innan jag fick tag på rätt person som sedan, till slut, fick ha posten utkörd till rätt plats för att de inte kom loss.Själv har jag precis upptäckt en hel hög med post som ligger i diket en bit härifrån. Jag verkar vara en brevbärare som inte tyckt resten av rundan verkade kul.
Hoppas INTE du jobbar på posten med den attityden. Låter nästan så. Vi har haft lantbrevbärare i över 30 år och det har fungerat utmärkt fram till en nyanställd för något år sedan. Hen försvann snabbt igen och det fungerar åter. Postcentralen dit vi vänder oss vid problem rekommenderar INTE att skriva namn på brevlådan. Bara adress. Att veta NÄR ungefär posten kommer är viktigt för oss av flera anledningar. Så det kravet ställer vi och får uppfyllt! Posten kommer relativt punktligt varje dag mån-fre.Folk tror att det är en mänsklig rättighet att få sin post exakt samma tid varje dag.
Till er som klagar och bor på landet; Se till att era brevlådor är ordentligt uppmärkta med adress/namn och ni som bor i villaområde, sätt upp numret på huset. Annars får man skylla sig själv om man får fel post.
Mera troligt att en Gul Låda plundrats.
Varför tar du för givet att det inte redan är gjort?
Brevlådorna sitter dessutom inte vid varje hus utan i klungor, närmsta ställe förutom mitt är 300 m bort, nästa 1 km, som om det gör någon skillnad. Jag skiter i om de delar ut den 11, 13 eller 16, jag vill ha min post och inte utdelad i resten av byn!
Nähä, så jag hör inte till de som bor på landet och har uttryckt mitt missnöje/gnällt enligt dig?Du behöver inte ta åt dig om du har märkt upp.
Hoppas INTE du jobbar på posten med den attityden. Låter nästan så. Vi har haft lantbrevbärare i över 30 år och det har fungerat utmärkt fram till en nyanställd för något år sedan. Hen försvann snabbt igen och det fungerar åter. Postcentralen dit vi vänder oss vid problem rekommenderar INTE att skriva namn på brevlådan. Bara adress. Att veta NÄR ungefär posten kommer är viktigt för oss av flera anledningar. Så det kravet ställer vi och får uppfyllt! Posten kommer relativt punktligt varje dag mån-fre.