Ingen post på fredagar?

Själv har jag precis upptäckt en hel hög med post som ligger i diket en bit härifrån. Jag verkar vara en brevbärare som inte tyckt resten av rundan verkade kul.

Ska anmäla till posten imorgon.

Är det en orange streckkod i nedre högra hörnet på fönsterkuverten = posten, annars Citymail/Bring, så du skickar klagomålen till rätt ställe :)

hos mina föräldrar så är det dåligt med post på måndagar. kommer alltid reklam på måndagar men det händer inte alltför sällan att dom får sin reklam på tis eller till och med ons. men alla andra får posten på måndag. sen brukar dom vara dåliga med tiderna. föräldrarna ska ha sin på vid 13-14 på eftermiddan. oftast får dom den vid 16. ibland har dom till och med fått den på kvällen.

Ni som klagar , har ni koll på vem som lämnat breven? Jag hade otroligt mycket problem med Bring när de började. Det slutade med att jag stoppade deras bil och talade om var folk bodde och inte. Sen när jag hade en bunt (1 dm hög) skickade jag den till förmannen på Bring , då blev det bättre. Själv hade jag nolltolerans på fel så det tog lite längre att dela ut, men kunderna var nöjda. Jag är säker på att tidspressen gör att felen ökat, men det tyckte inte Posten. Jag slutade innan jag fick hjärnblödning och hjärtinfarkt.
Ja, det är lantbrevbäraren. I höst har jag bott här i 10 år, jag är den enda med mitt efternamn i byn, mina grannar är män med helt olika för- och efternamn. Vad övriga i byn heter, om de har något som man i dåligt ljus och utan glasögon kan blanda ihop namn och brevlåda kan jag inte uttala mig om men jag förutsätter att de har både bra ljus, är läskunniga och ser tillräckligt bra för att både kunna sortera posten och dela ut dem då lantbrevbärare är tvungna att ha körkort.

Det är ju inte första gångerna det händer. Hur kul är det att få betala påminnelser utan en första inbetalningsavi? :cautious:

Bring delar ut var tredje dag på varje område på rullande schema, så vissa veckor delar de ut en dag i veckan på ditt område andra veckor två dagar i veckan men inte mer. Sen varierar postmängden otroligt mycket från dag till dag, så i vissa perioder har man knappt nån post till vissa mottagare. När det är stor postmängd så är det också väldigt lätt att posten sorteras fel tyvärr, och eftersom man oftast då är stressad på sin runda för att hinna dela ut allt innan kl 16 helst (annars får man sjukt mkt utskällning av mottagare om man kommer för sent på em) så blir det lätt att man inte alltid dubbelkollar mottagaren innan man delar.

vi bor på landet, har lantbrevbärare.
Posten kommer ca 9 på morgonen och tidningen körs ut av tidningsbud o hamnar på lådan ganska exakt 01. :)

föräldrarna ska ha sin på vid 13-14 på eftermiddan. oftast får dom den vid 16. ibland har dom till och med fått den på kvällen.

Har dina föräldrar ett särskilt avtal som specificerar vilken tid de ska ha posten? Annars finns det ingen tid som brevbäraren ska vara på olika ställen.

Folk tror att det är en mänsklig rättighet att få sin post exakt samma tid varje dag.
Till er som klagar och bor på landet; Se till att era brevlådor är ordentligt uppmärkta med adress/namn och ni som bor i villaområde, sätt upp numret på huset. Annars får man skylla sig själv om man får fel post.

Folk tror att det är en mänsklig rättighet att få sin post exakt samma tid varje dag.
Till er som klagar och bor på landet; Se till att era brevlådor är ordentligt uppmärkta med adress/namn och ni som bor i villaområde, sätt upp numret på huset. Annars får man skylla sig själv om man får fel post.
Varför tar du för givet att det inte redan är gjort? :banghead:
Brevlådorna sitter dessutom inte vid varje hus utan i klungor, närmsta ställe förutom mitt är 300 m bort, nästa 1 km, som om det gör någon skillnad. Jag skiter i om de delar ut den 11, 13 eller 16, jag vill ha min post och inte utdelad i resten av byn! :mad:

Här är det också snålt med post på just fredagar, jag ser däremot postlådan från huset så jag vet att posten kommer och stannar (flera lådor på samma ställe, lantbrevbärare), så den kommer ju, men det verkar generellt sett skickas mindre post som kommer på fredagar här? Måndagar är reklamdag, då är brevlådan alltid full, sen är det ungefär samma nivå tisdag-onsdag, klingar av lite på torsdagen och på fredagen är det ofta antingen tomt eller bara ett brev.

Själv har jag precis upptäckt en hel hög med post som ligger i diket en bit härifrån. Jag verkar vara en brevbärare som inte tyckt resten av rundan verkade kul.

Ska anmäla till posten imorgon.
Lycka till. Jag hittade en hel låda med post i centrala Malmö nån vecka innan jul. Det tog en vecka innan jag fick tag på rätt person som sedan, till slut, fick ha posten utkörd till rätt plats för att de inte kom loss.

Förmildrande omständigheter var väl att en av deras kollegor tragiskt blev överkörd i samma veva. Men jag tyckte synd om alla människor vars viktiga papper låg i den dränkta lådan.

Hoppas INTE du jobbar på posten med den attityden. Låter nästan så. Vi har haft lantbrevbärare i över 30 år och det har fungerat utmärkt fram till en nyanställd för något år sedan. Hen försvann snabbt igen och det fungerar åter. Postcentralen dit vi vänder oss vid problem rekommenderar INTE att skriva namn på brevlådan. Bara adress. Att veta NÄR ungefär posten kommer är viktigt för oss av flera anledningar. Så det kravet ställer vi och får uppfyllt! Posten kommer relativt punktligt varje dag mån-fre.

Varför tar du för givet att det inte redan är gjort? :banghead:
Brevlådorna sitter dessutom inte vid varje hus utan i klungor, närmsta ställe förutom mitt är 300 m bort, nästa 1 km, som om det gör någon skillnad. Jag skiter i om de delar ut den 11, 13 eller 16, jag vill ha min post och inte utdelad i resten av byn! :mad:

Du behöver inte ta åt dig om du har märkt upp.

Hoppas INTE du jobbar på posten med den attityden. Låter nästan så. Vi har haft lantbrevbärare i över 30 år och det har fungerat utmärkt fram till en nyanställd för något år sedan. Hen försvann snabbt igen och det fungerar åter. Postcentralen dit vi vänder oss vid problem rekommenderar INTE att skriva namn på brevlådan. Bara adress. Att veta NÄR ungefär posten kommer är viktigt för oss av flera anledningar. Så det kravet ställer vi och får uppfyllt! Posten kommer relativt punktligt varje dag mån-fre.

Jag jobbar inte på posten nej.
Folk förstår inte att det kan hända en massa saker som gör att de inte får sin post samma tid varenda dag.
Sjukfrånvaro, volymtoppar, försenad utkörning av post till kontor, trasiga fordon tex punktering på bil, och framförallt: vädret. Det låter inte som att du förstår hur mycket skit man kan få ta en utdelningsrunda för att man är två timmar sen, tex pga att två personer var sjuka den dagen och det var mycket post. Alltså saker som man inte kan påverka själv.

Jag förstår inte hur det kan vara så viktigt att veta när posten kommer, om du har lust att nämna några av de anledningarna du har så kan du hjälpa mig förstå? Jag förstår om man väntar på nåt brev nån gång men då kan man ringa aktuellt kontor och fråga.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
841
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
30
· Visningar
1 715
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
392
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama