Ingen post på fredagar?

Rosett

Trådstartare
Jag tycker mig märka att det aldrig kommer någon post på fredagar. Är det något som ni lagt märke till? Är det kanske ett lokalt fenomen (Stockholm)?

:confused:

tvärtom. Här är fredag en ganska säker post-dag.

Däremot slutade jag prenumerera på DN. Har lantbrevbäring och den kom aldrig på fredagar.
Ingen postutdelning under helgen och så på måndagen kom fredags-, lördags-, söndags och måndagstidningen.

Kan det vara så att du har en lat brevbärare, som vill gå hem tidigt på fredagar??

/Lavinia
Vet inte...men här har vi ju både posten och nån mer som delar ut post så någon post borde det ju komma? :D Övriga dagar brukar det ibland komma post vid 11 och sen igen vid 14-15.

Vi har rätt ofta en känsla av att brevbäraren bara orkar åka måndag, onsdag och fredag. Tisdag och torsdag får vi av Bring, så då ligger där något. De tycker nog vi ska nöja oss med det.

Du kanske inte är så populär på fredagar?? ;-)

Fast det låter också lite skumt. Men är du hemma så då hör om det kommer post till andra i närheten? Kan du spionera?? :-)

/L

Du kanske inte är så populär på fredagar?? ;-)

Fast det låter också lite skumt. Men är du hemma så då hör om det kommer post till andra i närheten? Kan du spionera?? :-)

/L
Hmpf! Inte så populär?? :meh: ;)

Jo är oftast hemma, tror inte nån annan får...ska försöka spionera lite...

Vi har rätt ofta en känsla av att brevbäraren bara orkar åka måndag, onsdag och fredag. Tisdag och torsdag får vi av Bring, så då ligger där något. De tycker nog vi ska nöja oss med det.
Det har jag också kommit underfund med här hemma, jag är ofta ute/har uppsikt över vägen när jag jobbar och jag har väldigt sällan sett någon postbil tis/tors men som sagt då kommer Bring. Jag funderade på om det kanske var samma brevbärare som jobbade åt båda... ;)

Får nästan aldrig post på fredagar heller.

Och Bring delar visst bara ut när de har fullt i säcken, då man ibland får sin post/tidning flera dagar före eller efter utgivningsdag. Någon gång har det hänt att tidningen helt uteblivit...

Jag är glad om jag får min post i min brevlåda och inte att andra får den, likaså är jag glad om jag slipper andras post i min låda. Nu har jag klagat hos posten igen på att det slarvas. Tidigare i veckan råkade jag öppna grannens brev då vi har samma försäkringsbolag + jag fick samma dag post som hade hamnat i en annan grannes låda. :meh:

Jag vet ju faktiskt inte att allt som delas ut verkligen hamnar rätt, ett julkort låg längre bort i byn, på marken nedanför lådorna. Undrar om jag ens får all min post, det är ju inte säkert att andra orkar åka förbi med den hit eller skicka det med posten, igen. :cautious:

Undrar också ibland hur det står till med läskunnigheten hos en del brevbärare, då vi ofta fick post som tillhörde någon annan. Inget som var likt vår adress mer än postnummer och postadress.

Jo förresten, ett förnamn, men det stavas inte på samma sätt som mitt eller min sambos.
Mycket klagan hos posten utan resultat. Löste problemet genom att sätta upp en spydig lapp på brevlådan där vi påpekade att den andra adressaten bor 6 km åt ett visst håll...

Jag upplever att det är mindre post måndagar och fredagar, statistiken visar samma trend.

(brevbäraren jobbar inte på ackord, är en klar snabbt med turen får man jobba inne tills klockan är slutedags)

Jag är glad om jag får min post i min brevlåda och inte att andra får den, likaså är jag glad om jag slipper andras post i min låda. Nu har jag klagat hos posten igen på att det slarvas. Tidigare i veckan råkade jag öppna grannens brev då vi har samma försäkringsbolag + jag fick samma dag post som hade hamnat i en annan grannes låda. :meh:

Jag vet ju faktiskt inte att allt som delas ut verkligen hamnar rätt, ett julkort låg längre bort i byn, på marken nedanför lådorna. Undrar om jag ens får all min post, det är ju inte säkert att andra orkar åka förbi med den hit eller skicka det med posten, igen. :cautious:
Jag fick faktiskt en tidning som skulle till någon på en gata långt bort. Lät den ligga kvar i flera dagar men tog all annan post, sen åkte den i insamlingen.

En gång fick jag ett brev, ett sånt man river av kanterna på, som skulle till en man med samma efternamn (annorlunda stavat) längre bort på gatan. Ibland undrar man om brevbärarna läser lite för snabbt...bara för att man har liknande efternamn så bor man inte ihop. (Jag la det på brevlådan). :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
841
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
30
· Visningar
1 715
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
392
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama