Ingen omhoppnign för häst från 100

Sv: Ingen omhoppnign för häst från 100

Det står inte rent ut Två faser A:O/A:O utan att om man har två faser får man ha bedömning A:O i bägge faser (Same same but diffrent)

Det som är störande är att man skrivit i ett moment att man får ha den bedömningen i alla klasser, och sedan i ett senare moment skriver att i 0,90 för häst och "LD" för ponny endast får ha bedömningarna A, CL eller A/A

Har mailat SvRF men inte fått ngt svar
"ja jag är tjatig :p"

Jag tycker som du att nya TR III är luddigt, men bra att du hört av dig till SvRF! Satt också i samma tankar...

Fast det är ju bra om fler mailar in till förbundet och undrar över formuleringen.

"mailbomba" :angel:

jag tycker det är rent ut sagt förjävligt.
min häst är bara 150,( 5 år ) och jag hoppar just nu bara dom klasserna.

Men om din häst är 5 år (2008 eller 2009 är väl iofs frågan) så får den ju ändå bara gå avdelning B. Det är ju möjligt att du menar att den är fem år i år och blir sex år 2009 och då stämmer det ju däremot inte. Då får den ju gå avdelning A efter sina felfria rundor.

Har du läst hela tråden?
Det ÄR omhoppning på tid i 1,00 klasserna däremot i 0,90 är det inte tillåtet med tidshoppning utan endast A,CL eller A/A.

Tycker det är mkt som är förjäkligt med nya TR, bla att man måste ha 2 0:or enda ner from 1.20 för att få starta en högre klass. Vad var det för fel på 4 felssystemet :confused: Var det många som slog ihjäl sig på en högre höjd när dom kvalat via 4felssystemet eller :grin: Personligen tycker jag att dom bara ska ha kval from 1.30 för att få starta högre, men enda ner i 1.20?????
Man blir bara förbaskad :devil:

Men om man ser det från en annan synvinkel så ska det väl inte vara så förbaskat svårt att sätta två nollor i 1,20 om du är redo att starta 1,30?!

håller helt med. Man bör klara 2 nollor innan man startar nästa höjd !

Men om man ser det från en annan synvinkel så ska det väl inte vara så förbaskat svårt att sätta två nollor i 1,20 om du är redo att starta 1,30?!
Inte SVÅRT, men har man en häst som gått 1.35-1.40 (plac 1.30) och är nochalant på lägre höjder känns det inte så kul. och anledningen till att jag måste börja om och kvala honom är att han stod skadad förra året.... Han börjar inte hoppa förrens hindren blir 1.30-1.40 och på lägre höjder kliver han och "släpper" ett ben ibland.

Man kan göra "perfekta" ritter med 4 fel i 1.20 :grin: Att man har ett pet betyder inte att man inte är redo för högre höjder, har sett betydligt värre rundor där man varut 0:a på hinder för att man har en försiktigare häst som inte vill slå ihjäl sig när ryttaren lägger den i skiten. Är ett sådant ekipage mer redo för att gå upp en klass menar du?
Vad tycker du att det var för fel på 4felssystemet?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 053
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka