Ingen mens..Förvirrad..

M

_MickiZ

Ja, åter en sån ingen mens - negativt test-tråd.

Jag skulle haft min mens i början av februari, den har fortfarande inte kommit..
Min mens har aldrig varit såhär sen!

Jag har känt mig ovanligt yr, trött och har svängigt humör..

Har nästan alltid haft skyddat sex, hänt att det har varit oskyddat oftast bara en stund.. Dock fick jag barn i juli..

Tog ett test i helgen, visade negativt.

Har varit väldigt stressad och jag vet att det kan påverka, men jag har oftast varit stressad... Alltså innan jag fick lillan, och mensen var aldrig försenad..

Sist jag blev gravid med lillan så tog jag också ett sånt köpt test, men det visade negativt den gången också.

Rörigt inlägg, men behöver lite av era kloka tankar!

Sv: Ingen mens..Förvirrad..

Ta ett test till om ett par dagar. De kan ju visa negativt utslag även om man är gravid.

Och en "stunds" oskyddat sex räcker ju gott och väl för att kunna bli gravid, det lärde jag mig redan på mellanstadiet ;) (I OÄ:n då, inte genom erfarenhet ;))

det finns ju faktiskt de som inte testat positivt förrän långt in i graviditeten
Vill du ha svar, be att få komma och göra ett VUL...

Var inne på ungdomsmottagningen igår och testade mig, också negativt.

Känner mig dock inte helt övertygad.. Känns som det är så mycket tecken?:confused:

Gör ett VUL! Testen är inte alla gånger så pålitliga! Jag kan också vara så jag tror att jag är gravid men inte är det! Tänker man för mycket på det, stressad etc så kan mensen bli försenad!
Ett oskyddat sex är allt som behövs, det fick en bekant till mig erfara den hårda vägen. Tjejen 15 år (gick i nian) och killen då 18 år. Idag har de en underbar dotter som fyller 13 snart!

Vad för test använde du?

RFSU borde inte få säljas, anser jag. Jag har fått neg och otrooooligt svagt plus på sådana (altså om mna har ställt sig med ficklampa och sen vinklat testen ha man sett ett svagt svagt suupersvagt streck) trots att jag ar gravid . Testade senare samma dag med clearblue och fick starka plus.

Skittest.

Det är inte ovanligt att mensen är väldigt oregelbunden (eller hoppar över någon gång) under första året efter man fått barn. Pratade med min BM om det i veckan faktiskt i ett helt annat sammanhang. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 855
Senast: Lavinia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 567
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar