Ingar Kamprad är död.

Vi som diskuterar ideologi. Som du inte är sugen på.

Att du inte känner till eller känns vid att din syn på ämnet är ideologiskt grundat ger intryck av att du inte har så mycket kunskap.
Tack igen för att du talar om vad jag kan och inte.

Jag är väl medveten om vad ideologi innebär, men nej, jag är inget fan av att varken stoppa in mig själv eller andra i fack, eftersom det tenderar att man skriver till folk egenskaper och åsikter de inte nödvändigtvis har. Vilket syns rätt tydligt i den här diskussionen.

Jag har säkert inte uttryckt mig helt optimalt hela tiden, men det är jag knappast ensam om och jag fattar inte hur det kan vara så svårt att sluta diskutera mina egenskaper när jag sagt att jag är leds på det. Det, om nåt, är inte sakfrågor.

Tack igen för att du talar om vad jag kan och inte.

Jag är väl medveten om vad ideologi innebär, men nej, jag är inget fan av att varken stoppa in mig själv eller andra i fack, eftersom det tenderar att man skriver till folk egenskaper och åsikter de inte nödvändigtvis har. Vilket syns rätt tydligt i den här diskussionen.

Jag har säkert inte uttryckt mig helt optimalt hela tiden, men det är jag knappast ensam om och jag fattar inte hur det kan vara så svårt att sluta diskutera mina egenskaper när jag sagt att jag är leds på det. Det, om nåt, är inte sakfrågor.
Du är den som inte har bytt argumentationsteknik genom att försöka förminska sin meningsmotståndare, det kan man dessvärre inte säga om ex. @Petruska och @Trani

Varför smakar Marabous choklad sött? Det i sig är ju inte ett bevis för konsumentens överlägsna makt.

Om man tror att politiker är helt styrda av att göra profit så nej, antagligen inte. :banghead:
Men vad tror du egentligen?
Om ditt exempel söt choklad, vilket innehåller socker som ger belöning etc etc. Med dess konsekvenser etc. etc.... Så av någon anledning så köper många chokladtillverkare till sig en certifiering. Varför?...

Om man inte tror att en person kan påverka som konsument i exemplet att det var Kamprad mfl. som börjar tvinga folk till stora kedjor, så då bör man väl rimligtvis inte tro att en enskild person gör någon skillnad i en omröstning?

:banghead: :banghead: :banghead:
Du är inte sann! Du fattar inte skillnaden mellan den kapitalistiska marknaden och det demokratiska politiska systemet? Eller du tror att jag inte fattar den skillnaden.

Milde himmel, vilket uruselt argument.
Lika sann som dig.
Du kan se mitt svar till @Trani.
Och du.. Kasta inte sten i glashus...

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
962
Senast: Mia_R
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka