Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, vad har det med min fråga att göra? Inget alls, helt OT.Det var rätt mycket grejor som tillverkades av slavarbetare i de forna öststaterna som kom in via IKEA..Nu kommer det in från Asien istället.
Har en massa möbler och prylar från IKEA. Blev lite sorgsen när jag hörde detta. Hoppas IKEA kommer fortsätta på samma sätt i hans anda.
Jag bara undrar - varför skulle IKEA inte fortsätta? Uppenbarligen är det en affärsidé som fungerar riktigt bra, så det verkar ju otroligt att som ska lägga om sina strategier och ändra inriktning bara sådär?
Det stämmer inte. IKEA ägs av en stiftelse, Kamprad själv var varken VD eller styrelseordförande, så det händer nog inget drastiskt på den fronten.Visst är det ett otroligt bra företag med lysande affärsidé, ingen snack om saken.
Men misstänker att Invar har styrt det med järnhand under alla år. Det går ganska fort att förstöra ett företag, en ny chef som har briljanta ideér som i verkligeheten inte alls är så briljanta. Börja spara lite där, investera lite här, så blir det fel och så går det utför fort.
Vem kontrollerar stiftelsen?Det stämmer inte. IKEA ägs av en stiftelse, Kamprad själv var varken VD eller styrelseordförande, så det händer nog inget drastiskt på den fronten.