Inga ridgrenar på RHC

Sv: Inga ridgrenar på RHC

Usch de när du skriver så där om hagelbössa och träna hästen som allt blir så fel. Jag har varit och tränat Mounted Shooting för Larry Townsend ihop med dom seriösa Mounted Shooting föreningen. Så jag vet hur det går till och dom som inte förstår bättre kan verkligen förstöra sin häst för allframtid.

Det har du rätt i, det är inte för alla blåbär
Cool, när var du over there och träff Larry?
En är redan tränit för skut sen långt tid, lätt läda .357 och upp till .12r. Den ändra är såpas ny för prova och se vad han duger till.
Ska du ställa upp om det bli SAS?
Arizona

Ja du gordon, jag gör det för att det är ett jippo. Jag kan nog säga att jag spenderar en heldel pengar på mina hästar. Jag gör detta bara för att det är kul o inget annat. Bara för att jag tänker jippo , innebär inte att jag tillika är okunnig. Men då var det slut jippat för denna gång på rhc De missar 44 starter a 200 kr. Summa sumarum 8800, men de har nog råd med det.:grin:.

Under helgen har det varit funktionärsträff inför RHC och alla var positiva till att skippa alla ridgrenar till förmån för fler och bättre ko & timed event klasser. Det verkar också bli stor uppslutning från Tyskland och Danmark med eliten i Cutting och Cowhorse närvarande på HC. Glädjande nog verkar alla funktionärer från föregående år ställa upp på Team RHC och landets största och bästa tävling. Snopet för travbanetävlingen men dom får väl jaga fatt på nya funktionärer, alla gillar ju RHC och det märktes tydligt under mötet.

Vill du ha hink och spade:angel:
vänta med skadeglädjen tills hösten. Vem vet det kan funka bra med travbanekonseptet. Det blir svårare och svårare för småbanor att få ihop travdagar och här i travriket så har styrelsen för en bana efterlyst alternativ för att banan ska kunna användas till fler ändamål,bra uppstallningsmöjligheter finns ju bla. funkar det på Axvalla så kan det bli början till nått bra för många westernklubbar som har svårt att få tag på bra ställen att förlägga tävlingar på så skippa surdegsattetyden och se det posetiva i nytänket
För att det överhuvudtaget ska finnas en elit så måste det finnas gräsrötter som bla för in pengar i sporten och finns det inte plats för dem så kommer eliten att bli en klubb för invärtes beundran och inga nya friska pengar kommer in, då finns inte eliten kvar heller så kanske axvalla kan bli en bra avstamp för de som vill börja tävla eftersom intresse för både kor,roping och fler grenar därtill växer.;)Råa

Det har du rätt i, det är inte för alla blåbär
Cool, när var du over there och träff Larry?
En är redan tränit för skut sen långt tid, lätt läda .357 och upp till .12r. Den ändra är såpas ny för prova och se vad han duger till.
Ska du ställa upp om det bli SAS?
Arizona

Nä , jag ska inte ställa upp man måste verkligen träna hästen mkt inför att vara med på en sånn tävling. Jag var med på Clinicen när Larry var här . Han var riktigt proffsig och alla hästar klarade skotten jätte fint. Men alla som håller på med detta är nere i skåne och de är lite långt att åka för träning dom har sagt att dom gärna kommer upp hit men då måste man vara några st som tränar och de har varit dåligt med folk här som visat intresse.

Tja, för egen del så blir det nog inget Chappen till sommaren, vill jag se en stortävling med enbart proffs så åker jag på en sån....
Grejen med Chappen har varit just MIXEN, det var ju liksom det som var det unika......

Visserligen är jag stor fan av kossegrenar men gillar inte attityden som verkar finnas hos arrangörerna....

Tyvärr, Chappen har tidigare varit sommarens höjdpunkt!

Lägger nog in om semester till Skara-tävlingen istället, kanske man kan få jobba på den med!!!;)

:idea:Tex det låter ju som en god idé
tänk om WannaBees inlägg kommer att bli en av de bästa inläggen för att ragga funktionärer till RHA:s tävling:devil::rofl:
finns tid möjligheter och om man kan göra nån nytta förstås så finns en till här:D

Under helgen har det varit funktionärsträff inför RHC och alla var positiva till att skippa alla ridgrenar till förmån för fler och bättre ko & timed event klasser. Det verkar också bli stor uppslutning från Tyskland och Danmark med eliten i Cutting och Cowhorse närvarande på HC. Glädjande nog verkar alla funktionärer från föregående år ställa upp på Team RHC och landets största och bästa tävling. Snopet för travbanetävlingen men dom får väl jaga fatt på nya funktionärer, alla gillar ju RHC och det märktes tydligt under mötet.

Konstigt att jag vet ett gäng härifrån som inte ska vara med på RHC i år..... ;)

*kl*

Åh jag skulle fortfarande vilja veta varför det är OK att tävla på HC som nybörjare i kogrenar medans det inte var OK att göra det i ridgrenarna?

Bara nyfiken på tänket.......

Nä , jag ska inte ställa upp man måste verkligen träna hästen mkt inför att vara med på en sånn tävling. Jag var med på Clinicen när Larry var här . Han var riktigt proffsig och alla hästar klarade skotten jätte fint. Men alla som håller på med detta är nere i skåne och de är lite långt att åka för träning dom har sagt att dom gärna kommer upp hit men då måste man vara några st som tränar och de har varit dåligt med folk här som visat intresse.

Oooh, jag tänkt att du hade varit Over There! och du kunda ger mig lita tip´s. Ol Dog´s Kan Learn New Tricks You Know, roll doggy roll :rofl:
Synd att jag missit SAS last year, fan:mad: Hade Larry med sin fru Jenny, tro dom har en pojk som tävla xo.
Vill gärna vara med, som sägt Ami klara det, Ami-go, eeeeehhhhh, he´s not the sharpest tool in the shed.
Hur många skal det behöva för att fixa en training?
Arizona

Det kan vara lika trävlig på båda tävlingar om det inte rainer.
Arizona

Ja med den attityden hos funktionärerna blir jag förvånad om det kommer mer än tio besökare på nästa års RHC. Här har ni nog lyckats förlora en god mängd både besökare och tävlande bara genom dessa inlägg.
En annan sak att tänka på är kanske att runt alla de som får se er attityd här, finns det många fler som blir informerade om hur det står till i westernvärldens största sandlåda :eek:

Det intressanta i längden är ju hur det ser ut på tävlingarna 2010... det är först då vi kan se hur dessa två tävlingar fungerade 2009. Då visar det sig om de utlänska ekipagen bryr sig om att återkomma.......

ps: jag vill oxå vet varför det är ok med dåliga ekipage i koklasser o time events, men inte i ridklasserna?

Visst känns det som en väldigt stöddig och oproffsig attityd, tror nog att många kommer att föredra Skara-tävlingen, särskilt då det från RHA:s sida har varit väldigt positivt till att RHC fortfarande drivs vidare.

Har inte hört ett ont ord från deras håll avseende situationen, tvärtom så har de försvarat arrangörerna i RHC!!

Känns mest som om det ligger personliga konflikter bakom de uttalanden som WannaBee gjort och det är i såna fall olyckligt då det drabbar hela RHC:s organisation....

Kloka och eftertänksamma ord Tex.

Man får ju hoppas att detta är en personlig åsikt från WannaBee och inte något som tävlingsarrangörerna på RHC står bakom som helhet.

Tänker åka på båda tävlingarna i år, Chappen har ju blivit en tradition och Axvalla kan vara ett nytt spännande upplägg.
Sen får vi se vad vi åker på 2010......

Öppet brev till alla på detta forum.

Uppenbarligen är det någon (eller några) som vill skapa en konflikt som inte finns.
Våra föreningar RHA och Team RHC har inget med de skriverier som förekommer på detta forum att göra. Och den som gömmer sig under signaturen Wannabee är INTE Åke Degeman, funktionär på RHC, utan någon som medvetet valt denna signatur och som vet att Åke drivit en verksamhet under namnet Wannabee Ranch.
Wannabee är en person vars enda syfte är att skapa motsättningar och konflikter.

Oavsett om man tycker den ena eller den andra föreningen gör ett bra jobb finns det ingen anledning att kritisera den andra.
Vi vet inte vem det är som tror sig vinna något på att skapa denna konflikt men vi kan berätta att vi båda som undertecknat detta har god kontakt med varandra, vi pratar med varandra i telefon ibland flera gånger i veckan. Vi skall båda försöka göra så gott vi kan för att skapa två bra tävlingar, vi konkurrerar inte med varandra utan, tro det eller ej, stöttar varandra och faktiskt har ett visst samarbete.

Man skapar inget ur aggression, det är bara positivt tänkande som leder framåt.

Camilla Nilsson / RHA

Ulf Owenede / Team RHC

Liknande trådar

F
Western Läste till min förtvivlan på RHA:s hemsida "Efter samtal med High Chaparall ang Ranch Horse Classic 2009 har parken tyvärr avböjt...
2
Svar
36
· Visningar
4 010
Senast: Quinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka