Inga ridgrenar på RHC

Sv: Inga ridgrenar på RHC

Med ett så stor arrangemang som RHC så behövs det variation tror jag för att behålla det stora publikantalet.
Även om boskapsgrenar är roligt så blir det rätt tjatigt i längden om det BARA skulle vara sånt.

Word! Länge leve mångfaldet. Jag tror många kommer tycka det är trist med bara kossor hela dagen.

Men hallå alla!! Jag har mailat fram och tillbaka lite nu med Ulf Owenede, men om det nu är fler som tycker att det borde finnas åtminstonde NÅGRA ridgrenar så SKRIV för tusan till de ansvariga och säg vad ni tycker! Det blir ingenting gjort bara för att vi gnäller om det på ett forum ;)

Jag tror du skulle tycka att Teamsorting vore roligt.
Jag vet att du inte övat så mkt men de hade inte vi heller och vi fick in 5 kosser på första omgången.;)

Jo roligt skulle det nog vara!! :D Men frågan är ju.... hästen min kan bli lite aggresiv när kossan inte flyttar sig tillräckligt fort, men får jag ihop ett lag som inte bryr sig om att jag är ett klantarsel så är jag på! :rofl:

Någon som vet om det kommer Roping Beginners?? Det kanske man skulle våga sig på,.... KANSKE.

Under den tid RHA har arrangerat RHC

Vilket är från starten av tävlingen...och se var den är idag. Inte är det för att RHA har gjort ett dåligt arbete i alla fall trots "D-ekipage".

Är väl snarare så att de som håller i tävlingen nu ska skatta sig lyckliga och åker faktist lite räkmacka.

Jag tänkte främst då på WRAS-tävlingar.....Där finns INTE många kossetävlingar kan jag säga...

Det var lite så jag tänkte....

Jag tycker inte det finns så många ridgrensklasser heller på den nivå som RHC har utan det är då man får åka på Allbreeds på tex. qh tävlingar.
Det är därför det är så synd och trist att man plockar bort dom på RHC också när man tidigare har haft både och som funkat så bra.
Alla träffar alla.....

Senast ändrad:

Hur var det nu??? Westernridning är bara fart och fläkt!!
RCH har blivit årets största westerntävling, där många människor som inte vet vad westernridning är, faktiskt stannar till och tittar. Är det då bra att bara visa upp den sidan?? Jag har läst i flertalet trådar här på forumet, att det arbetas hårt på att få bort just den stämpeln och faktiskt visa att westernridning är SÅÅÅ mycket mer. Det som är så härligt med western är ju just variationen, då har man en tävling som alla trivs med och som troligen kommer att dra ännu mer åskådare - OCH visa upp en rättvis sida av vad western handlar om.

Jag kan iof också tycka att det är låg klass på flera klasser, men har sett det i betydligt fler klasser än ridgrenarna. Vad ska man göra åt det?? Skicka med en video med anmälningsblanketten (ironi, för den som inte fattar det :D)? Eller är det inte lika viktigt att det blir hög klass i kosse och fartgrenarna. För hur kul är det att åka från Tyskland och behöva tävla mot Elanor (ursäkta om jag använder mig av dig som exempel ;)), som har sett en kossa två gånger i sitt liv :p

Jag har absolut inga egna intressen i om det blir ridgrenar eller inte. Däremot har vi nu åkt ner i fyra år för att titta, umgås och känna stämningen. Tyvärr känner jag nog inte för att åka om det innebär fyra dagar med kossor och tunnor. Då provar vi nog att stanna hemma och se vad RHA har att erbjuda istället.

Hur var det nu??? Westernridning är bara fart och fläkt!!
RCH har blivit årets största westerntävling, där många människor som inte vet vad westernridning är, faktiskt stannar till och tittar. Är det då bra att bara visa upp den sidan?? Jag har läst i flertalet trådar här på forumet, att det arbetas hårt på att få bort just den stämpeln och faktiskt visa att westernridning är SÅÅÅ mycket mer. Det som är så härligt med western är ju just variationen, då har man en tävling som alla trivs med och som troligen kommer att dra ännu mer åskådare - OCH visa upp en rättvis sida av vad western handlar om.

Jag kan iof också tycka att det är låg klass på flera klasser, men har sett det i betydligt fler klasser än ridgrenarna. Vad ska man göra åt det?? Skicka med en video med anmälningsblanketten (ironi, för den som inte fattar det :D)? Eller är det inte lika viktigt att det blir hög klass i kosse och fartgrenarna. För hur kul är det att åka från Tyskland och behöva tävla mot Elanor (ursäkta om jag använder mig av dig som exempel ;)), som har sett en kossa två gånger i sitt liv :p

Jag har absolut inga egna intressen i om det blir ridgrenar eller inte. Däremot har vi nu åkt ner i fyra år för att titta, umgås och känna stämningen. Tyvärr känner jag nog inte för att åka om det innebär fyra dagar med kossor och tunnor. Då provar vi nog att stanna hemma och se vad RHA har att erbjuda istället.

Amen to that :bow::bow::bow:

Tycker personligen att det blir lite tjötigt med bara kosse grenar. Så kul är det inte att sitta på sandbanken hela dagen och titta på hästar som kasstar sej efter kossor. Nej mina damer och herrar. FANTASI OCH VARIATION SKAPAR GLÄDJE I VARDAGEN!!

som jag sagt tidigare; om ALLA som tycker såhär kan skriva till arrangerande parter så kanske det blir någonting gjort! Det pratas om att ha en egen dag tidigare i veckan med bara ridgrenar. Så SKRIV för tusen och gör era röster hörda!

Under den tid RHA har arrangerat RHC har tävlingen mer och mer börjat likna en D-tävling av kollosalformat med stora startfält i Pleasure, Trail, Ranch Trail och Reining och tyvärr väldigt ofta har mer än halva startfältet bestått av ryttare som inte hållit rätt "nivå" utan varit där lite på kul sådär. När nu Team RHC satsar stort på att höja kvalitetsnivån för att möta den standard som europeiska tävlingar har, är det en logisk åtgärd att ta bort de klasser som dragit ner nivån till en (ibland) D standard. Det har satsats tiotusentals kronor på att promota tävlingen i Tyskland och Danmark och att visa upp det som varit föregående fem år är en omöjlighet om utlandslanseringen ska lyckas! Vi måste också inse att HC varje år lägger ut stora pengar för att arrangemanget ska bli så lyckat som möjligt och de kostnaderna måste ju täckas av tävlingen själv. För att komma vidare med arrangemanget och undvika stagnation är en större andel utländska ryttare nödvändig och då är en satsning på enbart kogrenar och timed events det enda möjliga.

Intressant att du klagar på RHA och skyller alla RHC:s tidigare problem på RHA. Den korta stund RHC:s nya webbplats var öppen stod det klart och tydligt att i stort sett alla funktionärer från tidigare skulle finnas kvar i den nya organisationen. Om det nu är samma organisation bakom tävlingen borde det inte bli någon skillnad mot tidigare?

Att flertalet ryttare inte är i tävlingsmässigt skick är bara att hålla med om men så länge det inte finns något prestationskrav för att kunna anmäla sig kommer problemet procentuellt sett inte att minska bara för att man drar ner på antalet klasser. Dessutom skriver du att tävlingen måste bära HC:s kostnader. Om det då blir mycket färre deltagare måste det rimligtvis betyda högre kostnader för ryttarna?

Att promota tävlingen utomlands är ett skämt i nuläget. Varför inte se till att göra tävlingen och anläggningen bättre först? T ex genom att se till att inte lägga en av "Sveriges största tävlingar" i ett av Smålands myggtätaste områden (?), skaffa en inomhusarena för att bli väder-oberoende eller se till att det finns riktiga duschar med belysning. Det kommer gå åt en jädra massa pengar och arbete om tävlingen på High Chaparral ska komma upp i samma nivå som någon av stortävlingarna i Europa. De tävlingarna finns på etablerade tävlingsplatser med väl fungerande infrastruktur och med ryttar-, häst- och publikanläggningar som tom skulle göra Globen-tävlingarna avundsjuka. När jag kollade senast låg ingen av dem i en grusgrop. När mycket av de problem som finns på RHC är lösta kanske man ska ge sig på att promota utomlands. I annat fall känns det mest pinsamt och man undrar om det finns en släng av hybris någonstans...

Men mycket positivt att det äntligen börjar satsas på en renodlad timed events och boskapstävling och jag hoppas det kommer fungera bra.

Instämmer. Jag har ju tävlat på några småtävlingar och varit åskådare på flera stortävlingar och anläggningarna i Tyskland är normalt väldigt bra. Dusch och WC, resturang, ridhus osv är standard på anläggningarna med större tävlingar.

Varför skulle någon från Tyskland åka upp till Sverige för att tävla är för mig ett mysterium. Det finns så mycket bra tävlingar i Tyskland att åka på.

som jag sagt tidigare; om ALLA som tycker såhär kan skriva till arrangerande parter så kanske det blir någonting gjort! Det pratas om att ha en egen dag tidigare i veckan med bara ridgrenar. Så SKRIV för tusen och gör era röster hörda!

Är det inte bättre att sätsa på en Gym-Kana för barnen? Vi kan fixa några låna häst/ponnies. Ja vill så gärna se barnen i arena an utanför.
Alla prata att höja kvallitit, det komma inte att bli bättre än det är, samma gammle tävlings folk som har nåt sina potential och glider nerfö för värje år som gå.
Arizona

Ja, börjar man ändra så lär det definitivt glida nerför men de år som varit i RHA:s regi har dom snarare åkt uppför hela tiden.

Jag vill bara dela med mig av MIN åsikt. Jag tycker standarden i ridgrenarna var kass på sina ställen. Dock inte överallt. Jag åkte själv bort i kvalet i en av dem på grund av en person som inte hade någon som helst koll på sin häst. Jag och min häst var sååå nära att skada oss pga detta. Jag fattar inte att folk inte inser att det är en A-tävling. Inte skjutton skulle man anmäla sig till en A-tävling någon annanstans än på Chappen .Sorgligt är vad det är. De som bara tävlar på skoj borde kanske välja en annan tävlig. O jag fattar att nu blir ni arga som skjutton o det fattar jag men tänk lite först. Skulle ni ställa upp i en A-tävling i t.ex Stockholm samma helg med samma standard o publiktryck o trevsamhet som RHC??? Tror inte det. Jag skulle aldrig kunna med att anmäla mig till en nivå som inte jag o min häst är redo för. Det är inte juste mot vare sig mig eller min häst.

Jag håller med dig till 150%. Folk glömmer att de e en A tävling och gör det till nått roligt jippo medans vi betalar flera tusen för detta och kämpar och lägger ut mkt pengar i träningsavgifter.

Sen tror jag att de skulle vara skitbra om dom hade ridgrenar men då ska de vara två ridbaner. tex så kan pleasure och trail,ranchtrail vara på framridningsbanan så håller det på samtidigt. Chapparal har sååå stora möjligheter att göra nått mer i sin sandgrop så de skulle inte behöva vara så svårt. Då kunde folk välja lite.

Är det inte bättre att sätsa på en Gym-Kana för barnen? Vi kan fixa några låna häst/ponnies. Ja vill så gärna se barnen i arena an utanför.
Alla prata att höja kvallitit, det komma inte att bli bättre än det är, samma gammle tävlings folk som har nåt sina potential och glider nerfö för värje år som gå.
Arizona

Jag är nästan säker på att dom kommer lägga in mounted shooting på chappen nästa år. de blir skiit roligt !:banana::bump::bow:

Jag är nästan säker på att dom kommer lägga in mounted shooting på chappen nästa år. de blir skiit roligt !:banana::bump::bow:

Det o lite Gym-Kana skulla vara kannon, har inte varit på Mounted Shooting sen jag var i Scottsdale på West World, va, fem år sen eller mer. Behöva ladda hagel bossa och traina hasten för skut.
Folk för lamna hunder i bilen just för den gren, dom bli så tokig.
Arizona

Jag vill bara dela med mig av MIN åsikt. Jag tycker standarden i ridgrenarna var kass på sina ställen. Dock inte överallt. Jag åkte själv bort i kvalet i en av dem på grund av en person som inte hade någon som helst koll på sin häst. Jag och min häst var sååå nära att skada oss pga detta. Jag fattar inte att folk inte inser att det är en A-tävling. Inte skjutton skulle man anmäla sig till en A-tävling någon annanstans än på Chappen .Sorgligt är vad det är. De som bara tävlar på skoj borde kanske välja en annan tävlig. O jag fattar att nu blir ni arga som skjutton o det fattar jag men tänk lite först. Skulle ni ställa upp i en A-tävling i t.ex Stockholm samma helg med samma standard o publiktryck o trevsamhet som RHC??? Tror inte det. Jag skulle aldrig kunna med att anmäla mig till en nivå som inte jag o min häst är redo för. Det är inte juste mot vare sig mig eller min häst.

Igen för bli ärg för att du har en åsikt. Jag hade igen anning at Chappis var en A-Tävling! jag har trott att det var en all-man get-together som är inte änsluten till Ridsportbförbundet el. WRAS. RHA/RHC har gört det enkelt, betala start avgift, losa utt en Green Card for ko och kör på.
Det skulla vara spenenda :eek: rolig :banana: och helst bra väder :D
Arizona

Usch de när du skriver så där om hagelbössa och träna hästen som allt blir så fel. Jag har varit och tränat Mounted Shooting för Larry Townsend ihop med dom seriösa Mounted Shooting föreningen. Så jag vet hur det går till och dom som inte förstår bättre kan verkligen förstöra sin häst för allframtid.

Liknande trådar

F
Western Läste till min förtvivlan på RHA:s hemsida "Efter samtal med High Chaparall ang Ranch Horse Classic 2009 har parken tyvärr avböjt...
2
Svar
36
· Visningar
4 010
Senast: Quinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Adoptivhund vägrar gå ut
  • reservdelar till klösträd