• Western
  • Trådstartare Trådstartare Foxen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 4 010
Sv: Rhc

Förhoppningsvis får vi två bra kossetävlingar -09, ingen önskar en pajkastning på ett nätforum så det är beklagligt att läsa vissa inlägg här. Jag vill bara poängtera att den styrelse som nu sitter i RHA röstades in av ett ENIGT årsmöte och de som slarvat med medlemmarnas pengar hamnade utanför!!
Om någon vill veta vad som verkligen hänt så finns jag på jan@rha.nu

:bow: :bow: :bow:

Jag kommer INTE vara med och tävla på nån av tävlingarna 2009, jag vill se hur de ska fungera de året först sen året därpå så kanske jag kan ställa upp igen.
De är så trist när de blir på detta viset.
Men en sak är säker och de är att de är tjafs och problem i flera olika rasföreningar osv.
Hoppas de blir bra till slut alla verkar jobba så hårt inför RHC åtminstone de 4 dagarna som vi tävlar.

Men en sak är säker och de är att de är tjafs och problem i flera olika rasföreningar osv.QUOTE]

Kan lova att det är tjafs i dom flesta föreningar. Säkert i svampföreningarna oxå:

"Det är en kantarell"
"Nej, det är en flugsvamp"
"Det är en kantarell"!!
"Nej!!! Det är en flugsvamp"!!!!
"Jag sa att det är en kantarell"!!!!!
"Nej!!!! Du har fel!!! Det är en flugsvamp"!!!!

Och sen kastar dom svampar på varandra innan dom ger sig i kast med gyttjebrottning i den leriga storskogen. Hmm, eller var det den mossiga storskogen:confused:

:D

Ja det är sant.
Har själv varit aktiv i allt från handbollsföreningar till ridklubbar och tyvärr så är det som om det går troll i allt efter ett antal år.
Därför tyckte jag personligen att det var så fantastiskt att ett sånt stort och fantastiskt väl genomfört tävlingsarrangemang som RHC var arrangerat av en ideel förening som RHA. ALLA som har slitit för att tävlingen skulle bli så bra som den varit borde i stället få en årlig guldmedalj.
Jag vet inte vad bråken handlar om och det är inte intressant för mig, det är DET ATT DET blir bråk som är det sorgliga.
Dom föreningar som jag har jobbat i och angagerat mig i har alltid hamnat i den situationen att förtroende valda har glömt att de arbetar för föreningens skull och inte att föreningen i sig finns för deras skull.
OT
Ett exempel var: en gård och förening som fanns för att barn skulle få hålla på med djur och rida lite efter skolan, studiebesök från dagis och skolor. Några i styrelsen fick ha sina hästar på gården gratis mot att hästarna skulle vara med i verksamheten.
När hästarna inte fungerade ihop med barnen och föreningen ville antingen ha stallhyra eller att hästarna skulle flyttas, så slutar ägarna i styrelsen i protest. Dom hade helt enkelt glömt varför de var med i föreningen.

Jag har en rättt klok dansk granne........
Han sa:
Ge 3 danskar en fotboll, så hämtar dom en back öl och sparkar boll och dricker bir.

Ge en fotboll till 3 svenskar, så bildar de en förening och är osams inom en vecka.

Värt att tänka på.

Vidare så är inlägg som Arizonas rent trista att läsa då det bara handlar om att kasta skit.
Det är rent krasst så att denna historia ger svallvågor inom större delen av western-sverige, och det är förbaskat trist.

Vem som sedan har gjort vad, hur, och vem som har störst öron är en annan sak, som inte bör behandlas av en massa anonyma nick på ett internetforum.

Rid i frid!
/Mike

Haha Lenita!!! Dom har ju just fått en FOTBOLL (kul reflektion förresten Mike!!).

Skämt åsido så är ju faktum att RHA har sp´littat upp sig, delvis och det innebär att det finns duktiga arrangörer i TVÅ klubbar nu, förhoppningsvis får bägge "lägren" in fler duktiga människor som kan lära upp sig och ordna fler bra tävlingar.

Så om det faller väl ut så kommer bara gott ur det!!!

/Texaz, obotlig optimist!!!

haha då får ja ju två tävlingar jag kan åka o toka mig på. Förutsatt att jag e välkommen.
Texas, me tö, öbötlig öptimist. Som någon skulle sagt med ett språk söm saknar dottar eller heter de döttar? haha fniss. Inget illa ment, bara en reflektiön.

Senast ändrad av en moderator:

Så som jag har förstått det (rätta mig gärna om jag har fel) så kommer "Team RCH" att fortsätta arrangera Ranch horse classics, på High Chaparall, med i princip samma folk? (Läste denna artikel http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=25929) Bråket och missförståndet ligger i vem som äger rättigheten till namnet? RHA kommer arrangera en liknande tävling på annan ort.

Det är väldigt tråkigt att det blivit som det blivit, med HC och RHA. Men om jag får vara egoistisk ett slag så önskar jag bara att en liknande tävling blir av på Chappen år 2009, eftersom det är den bästa helgen på året. Stämningen man år av att ha en tävling i en westernpark går inte att få någon annan stans.

Jag har längtat tillbaka till Chappen ända sedan vår transport rullade ut därifrån. Det vore en personlig katastrof om inte tävlingen blev av nästa år...

Det är väldigt tråkigt att det blivit som det blivit, med HC och RHA. Men om jag får vara egoistisk ett slag så önskar jag bara att en liknande tävling blir av på Chappen år 2009, eftersom det är den bästa helgen på året. Stämningen man år av att ha en tävling i en westernpark går inte att få någon annan stans.

Jag har längtat tillbaka till Chappen ända sedan vår transport rullade ut därifrån. Det vore en personlig katastrof om inte tävlingen blev av nästa år...

Håller med dig - RHC är en av ärets absoluta höjdpunkter. Den totala westerstämningen går ju bara att få på HC med miljön, trappersläger mm. Men som sagt trist att det blivit så här.

Håller med dig - RHC är en av ärets absoluta höjdpunkter. Den totala westerstämningen går ju bara att få på HC med miljön, trappersläger mm. Men som sagt trist att det blivit så här.

Skriver under :bow:
Det är inte ofta jag längtar efter lera och baja-major, men Chappen är ett undantag!

Håller med! Jag brukar i och för sig ha fullt upp med att springa mellan affärer, rida fram hästen, tävla, kuta med vattenhinkar, mocka, etc etc.. men det finns tid för allt på Chappen!

Någon mer än jag som nästan räknar dagar redan.... :rofl:

Mitt hjärta höll på att gå i kras tidigare idag när jag på RHA:s hemsida läste om att det inte skulle bli nått "chappen"! Inget chappen, sommarens höjdpunkt! :-(

...Men nu har jag läst alla inlägg här på "buke" och vet bättre. Trist och tråkigt att människor bråkar, men som några andra redan noterat... Kanske får vi t o m 2 bra tävlingar att se fram emot nästa sommar!

Yihaa and giddy up folks! C ya´ll next year :-) !!!

Liknande trådar

Western Jahapp. Här har man gått och varit sprudlande glad för att Ranch Horse Classics blev av trots allt krångel mellan RHA och High... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 619
Senast: SKOGSRÅA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dina bästa tvätt tips!
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Sommartid

Hund, Katt, Andra Djur