Information om flocken

Sv: Information om flocken

Jag tror att en av böckerna av Monty Roberts, kanske The man who listens to horses, har mycket ingående beskrivningar av hästar i flock. De var helt fantastiska (jag vet bara inte exakt vilken bok jag läste, en kille tillbringade stora delar av ungdomen liggandes på en klippa tittandes på hästflockar.)

Sedan kanske han är laddad som person åt ena eller andra hållet, jag vet inte, jag vet inte så mycket om Natural horsemanships olika riktningar. Vet bara att beskrivningen av flockarna var väldigt intressant och lite överaskande (om än självklart säkert subjektiv, han är ju inte forskare.)

Håller med snubbelfot, Equine behaviour.
Ska man läsa om hästbeteende är den att föredra framför olika NH-böcker. Även om den är på fackspråk och engelska.

Är det "Equine Behaviour: Principles and Practice" ni syftar på? Av Daniel Mills, D. S. Mills, Kathryn Nankervis.

Hempflings bok: Hästarnas budskap

När jag läste den för länge sen har jag för mig att han berättar om sin tid tillsammans med en flock hästar. Jag kommer ihåg att jag gillade att läsa den, säga vad man vill om karln.

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 300
Senast: Sel
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 817
Senast: mars
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka