Införliva hund nr 3 i flocken..

Authorsandraselling

Trådstartare
Har två hundar, en russkiy toy och schäfer, båda tikar, har varit sugen länge på att skaffa en hanhund, vet ej om det blir valp eller unghund, kan även tänka mig omplacering. T.ex. från hundstallet.
Det lutar att bli en schäfer, i vart fall blir det stor hund och hanhund.
Vår schäfertik har dock blivit lite "gammeltantgrinig" och är dessutom väldigt beskyddande mot lilla russkiyn. Hon har alltid varit dominant i sättet, dock inte elak eller benägen att vilja slåss. Däremot ska hon bestämma. Vi har haft handhund förut som vi tog hand om då han var 1 år men då var tiken 2 år och det gick smidigt.
Men jag har funderingar om det kan bli lite meckigare att skaffa vuxen hanhund istället för valp? Det är iof inget som hindrar mig men jag vill helst att det ska så så smidigt som möjligt.
Tips och råd?!

Liknande trådar

Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 651
Senast: Frost116
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 818
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Vi har tidigare haft 2-3 hundar tillsammans under årens lopp och jag tycker det är trevligt att ha mer än en vovve. Vi har haft...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 241
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Hej! Jag har alltid varit "kattmänniska" och har aldrig haft hund i familjen eller liknande. Efter att ha jobbat lite inom...
Svar
7
· Visningar
1 055
Senast: Theodor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka