NU har jag sett även avsnitt 3!
Detta är mina poäng
Lettland - nej men..nej... Han charmar mig inte ett dugg, låten glömmer jag efter ett par toner och efter en stund skriker han mest. Nä...
Poäng: 4
Polen - väldigt behaglig att lyssna på! Kanske att den låter lite same same hela låten igenom, men sjunger han bra live och man får känsla så kanske det går bra?
Poäng: 6
Schweiz - först gillade jag det inte, men den växer genom låten och refrängen är fin! Hoppas hon sjunger bra live! Dock känns det som man hört det förr?
Poäng: 7
Israel - såååå fint!! Jag har fallit pladask för detta, både melodin och hans röst, det känns äkta på ngt vis, jag tror iaf på det han sjunger!
Poäng: 9
Vitryssland - hjälp han är superläskig, rösten håller inte och uttalet dåligt... Desstom är inte låten bra heller....
Poäng: 2
Tyskland - alltså själva låten är inte så dum! Men jag är mkt rädd att hennes röst inte kommer att hålla när det väl gäller, det kan bli för svagt? Och fast jag gillar lite udda så tar huvudbonaden för mkt fokus :P
Poäng: 5
Serbien - det ska säkerligen vara dramatiskt, men jag hör inte ens vad hon sjunger när det är så fladdrigt och ryckligt, överdrivet? Bra röst och kraftullt men nä...
Poäng: 4
Irland - jag är ju svag för brittiska killar som sjunger (ja alltså inte alla) och lite boybandröst och snygg kille.. låten är en vanlig radiodänga som kanske inte är jättespännande, men han gör det proffsigt och man slappnar av, en skön låt rakt upp och ner.
Makedonien - cool tjej med stark röst, plus att hon sjunger på sitt eget språk det sticker ut lite i solokvinnoträsket. Då måste det dock vara mkt fängslande, om man ej förstår språket. Vet ej om det är det tyvärr.
Poäng: 5
Litauen - refrängen är lite fartfylld och lätt att sjunga med i, men versen är det inte särskilt spännande... En bra scenshow kan lyfta den lite extra, och då kan den funka! Enkel skön låt!
Australien - jag är tudelad... är lite negativ då de förra året sa att Australien bara skulle vara med en gång, eftersom det var jubileum. Nu har de inte hållit vad de sagt... Men har annars inget emot att icke-europeiska länder är med, annars skulle ju fler andra låtar inte få vara med. Men låten då, ja det är en stark låt! Bra röst, snygg tjej, snygg modern låt.... Det är så svårt att hitta några fel! Men..lite fööör perfekt kanske? Då kan iaf jag bli lite anti hehe, det ska inte vara fööör perfekt
Därför drar jag av ett poäng! Ps. hon slår dock nockout på alla solokvinnorna.!
Poäng: 8
Slutsats: jag och Oscar tycker rätt lika fortfarande... love him
Och det är sååå mkt kvinnliga soloartister så man drunknar.....