Ikväll visades sista avsnittet!
Kvällens länder var:
Slovenien, Rumänien, Bulgarien, Danmark, Ukraina, Spanien, Norge, Georgien, Albanien, Belgien och slutligen Sverige.
Har nu kollat på play i efterhand och jag har mina sista inför-poäng klara! :O
Slovenien - svårt att höra vad hon sjunger och det känns väldigt stelt. Låten kunde varit bra om de tuffat till det lite! Kommer försvinna i mängden.
Poäng: 5
Bulgarien - snygg tjej med en snygg låt. Refrängen gillar jag, samtidigt som det inte händer särskilt mkt i övrigt? Men helt ok, hoppas på bra scenshow för att lyfta poängen lite!
Poäng: 7
Danmark- önskar att det svängde mer och att de sjöng bättre... Låten skulle kunna bli bra då.
Men det håller inte hela vägen...
Ukraina - förlåt Jamala men... en solokvinna igeeeen... blandar ju ihop alla snart. Och hon har en jättejobbig mörk röst som jag har svårt för. Och en rörig låt. Ylandet var det enda som var spännande,,, och blir det bra live kanske det funkar?
Spanien - cool tjej och låt. Men den liksom bara kommer och går, jag får ingen känsla för den, mer som skön bakgrundsmusik... Men inte dåligt!
Poäng: 6
Norge - tudelad... otroligt trist vers och mkt starkare refräng... Den blir liksom hackig. Och det känns inte som ngt nytt?
Georgien - eh... näää. Bara alldeles för konstigt för mig...
Poäng: 2
Albanien - alltså det är inte hennes fel men inte en till??? Och denna var inte så jätterolig eller minnesvärd, vilket är viktigt i solokvinnoträsket..
Poäng: 4
Belgien - skön tjej och skönt gung i låten! Dansar hon mkt på scen blir det pluspoäng! Enda negativa är att låten inte känns särskilt unik, ev att den sticker ut i år dock, det känns mkt roligare än många andra solokvinnoylare! Och man kan sjunga med!
Poäng: 7
Sverige - är ju supersvårt att vara objektiv. Men jag gillar verkligen Frans låt! Och det sticker ut på ett positivt sätt, många kvinnliga artister, och killarna har mestadels mer fartiga låtar. Tror dock vi får svårt att nå toppen, men man vet aldrig! Älskar att det är avskalat! Hoppas hoppas att de kör mkt närbilder i tv sändningen, så det blir så där intimt som på mellon!
Poäng: 9
Det var allla låtar!!! Jag kommer med en sammanfattning i morgon, men kortfattat: det kommer bli en spännande tävling!
Och jag älskar Oscar!