Info om quarterhingstar över nätet? "Katalog" ?

lakrits

Trådstartare
Finns det någon "katalog" över quarterhingstar som är verksamma i avel på nätet?
Har ni tips på nån annan sida där man kan se och läsa om quarterhingstarna i Sverige...

Det är en speciell jag är ute efter men är gärna intresserad av andra...

Sv: Info om quarterhingstar över nätet? "Katalog" ?

www.sqha.com, tryck på Avel sedan letar du vidare i menyn som kommer till vänster. Där står alla avelsvärderade och/eller rekommenderade hingstar listade. Inte info om alla dock.

www.western.nu som är en länksida kan du hitta länkar till en del quarterhingstar!

Om detta är nån form av reklam får moderatorn ta bort inlägget!

Jag vet... respekterar ditt beslut vad det än blir! :bow:

Kna tillägga att reklamen inte skulle handla mig då jag inte har nån hingst listad där! :smirk:
Men det kan ju falla under reklam för den webplatsen....

U decide! :D

2004 kom det faktiskt en katalog över quarterhingstar. Utviven av Emma Norén och Monica Widh.
Har önskemål om en ny hingstkatalog inklusive paint och appalosahingstar. Någon som nappar?

Jag är med på det! :D

Men jag tycker den ska innehålla alla QH, PH samt AP hingstar (som ägarna anmäler givetvis) oavsett bruksprov eller ej, och inte bara de SQHA rekomenderar. Även fullblodshingstar som ev används i "amerikansk" avel hade varit intressant att ha med, även om det kanske inte finns någon än i Sverige...

Tror det har potential att bli en ganska tjock katalog:D .

jo...det beror ju på hur många hingstägare som vill vara med....för jag antar att det skulle kosta en slant!

jo, men vi stoägare kan också betala en slant för katalogen, för att få all info samlad.

Betalade en femtiolapp för quarterhingstkatalogen 2004:D . Betalar gärna det dubbla och som hingstägare några hundra till för att vara med i densamme.
Risken att släppa in icke avelsvärderade hingstar är väl att de visade och godkända hingstarna (ägarna) skulle bojkotta den.... Inte tillräckligt seriöst kanske. Vet inte. Men en aktuell katalog skulle verkligen vara intressant.
Undrar hur man lättast når ut till alla hingstägare (Paint, Quarter, Appalosa) med intresseförfrågan.

Enklast vore väl om man kunde få respektive rasorganisaton att skicka ut info via sin medlemsinformation?
Samt annonser i de tidningar som skriver till westernryttarna?

Fast just det med att de ska vara avelsvärderade är ju faktiskt ett krav som tom SQHA har släppt att de ska vara iom de nya reglerna att avelsvärdering inte krävs?
Så det bästa vore väl om samtliga som vill ska vara med i en katalog?

Betalade en femtiolapp för quarterhingstkatalogen 2004:D . Betalar gärna det dubbla och som hingstägare några hundra till för att vara med i densamme.
Risken att släppa in icke avelsvärderade hingstar är väl att de visade och godkända hingstarna (ägarna) skulle bojkotta den.... Inte tillräckligt seriöst kanske. Vet inte. Men en aktuell katalog skulle verkligen vara intressant.

:bow: Jag skulle oxå vilja kunna få möjligheten att köpa en aktuell hingstkatalog med alla som står för avel, värderade eller ej. QH, Paint och App.

mvh Eva

vilket bra initiativ!!
Hoppas fler hingstägare fyller på!!!!
Man varför inte ha en paint och Appolosa-avdelning med?
Verkar ju som flera är intresserad av att se "alla" westernhingstar på ett och samma ställe!

Vad bra! Snart får du ett mail från mig! :)

Tips dock, ny ägare till Poco Nifty Man är Qalm Quarterhorses, samma som är delägare i Sierra....

Jasså, är han såld. De förklarar varför jag inte sett honom där nere på länge.:smirk:

Japp, men det beror nog mer på att han är hos Pelle o Nettan,eftersom Pelle ska tävla honom denna säsongen! :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
10 056
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Halcyon
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 111
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka