info om Krocket 651

zazza girl

Trådstartare
vad kan man få tag på info och bilder på han , här på internet ..???

ha sökt och letat men hitta inget alls ....
någon som vet..???

tacksam för hjälp...:) :)

Sv: info om Krocket 651

Krocket var född 1978 och togs ur avel 1999. Han var brun med bläs, vit underläpp och vita bakfötter. I hela sitt liv ägdes han av sin uppfödare Jan Marttorp.

Omdöme exteriör
Utmärkt brukstyp med bra halssättning och resning, långt och brett kors. Breda leder och skenor, något knätrång höger fram, något marktrång bak. Mycket goda rörelser i skritt och trav. 98788=40 ( 5 år)

Bruksprov 5 år; gång 778 hopp 10/10
Han var den förste hingst som fick 10 på hoppning.

Krocket själv var placerad ilätt hoppning.

Krocket kom från stofamilj 46, Piledalsstammen, som är en stofamilj som lämnat ovanligt många framstående hästar i hoppning och fälttävlan. Krockets mormor Spitfire var med i OS -56, och hennes mor Bojan lämnade även sonen Ismed som var me di OS -52. Förutom dem lämnade hon yterligare två svårklasshoppare och två i medelsvår!

Krocket är idag kanske mest känd som morfar till Briar. Han har även lämnat avkommor i svår hoppning och fälttävlan.
Bild och stam http://www.sporthorse-data.com/d?z=4mtR6y&d=krocket

tackar, roligt att få redan på lite info om han ,,

finns det ingen annan stans där det finns bättre bild på han ..???

Här är en bild på honom från en hingstkatalog. Hade lite problem med att få den rak, men du ser i alla fall hur hingsten såg ut.

Krocket651.jpg

Hur kan Krocket endast ha placeringar i lätt hoppning?

Jag har fotografier på honom från Falsterbo riden av Eddie Macken.

Jag såg aldrig Krocket själv, men hans stam är verkligen god och det jag sett i avkommeväg har ofta varit väldigt trevligt! Tycker verkligen att det är synd att han inte fick någon godkänd son efter sig, men han fick i alla fall en väldigt framgångsrik dotterson!

Jag visste inte att han ridits av Eddie Macken. I så fall är det väl med hans officiella resultat som med andra hingstar som tävlats av ryttare som ridit för andra länder än Sverige som t ex Master som bara har en placering i svår dressyr.

I hingstkatalogen från 1997, den sista Krocket var med i, står vid tävlingsresultat; hoppning 1,20/10-0-5, 1,10/9-0-3.

Det var nog bara då, jag fotograferade faktiskt iom att det var lite av en "flickdröm".

Eddie Macken var min idol, och samtidigt var Krocket en av mina favorithingstar.

Men jag minns inte vilken hinderhöjd, eller vilken klass det var. Måste ha varit -86 eller -87 på sommaren.

Som sagt, en jättefin hingst.

Jag har sett i gamla tävlingskalendrar att han tävlades av Rolf-Göran Bengtsson.

Någon som vet varför de inte kom högre i klasserna? Blev Krocket skadad?

Jo det stämmer.

Har för mig att det var en skada som stoppade. Kommer dock inte riktigt ihåg men jag vet att Roffe gillade honom

Är det ngn som vet varför han togs ur avel ?

Finns det fler hingstar än Briar (och hans söner) och Okeanos som har Krocket i stammen?

roligt att läsa lite info om han ....
hur många avkommor ha han lämnat ungefär ..?? någon som vet..???

så med andra ord så ha mitt sto en väldigt bra stam då??
eftersom hon är efter han ... :)

Liknande trådar

Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Cattis_E
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
645
Senast: WildHorse
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 694
Senast: Rikke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur