infertilitet av ehrlichias?

K

kotte

Hej
Mitt ungsto fick ehrlichias förra året och behandlades på ett väldigt tidigt stadium. Har sedan dess verkat vara frisk. Nu har jag hört rykten om att hästar kan bli infertila pga denna sjukdom. Vet någon av er om detta stämmer? Vet ni någon annan häst som är/blivit infertil och haft denna sjukdom?

orolig

kotte

Sv: infertilitet av ehrlichias?

Vet en vars gamla avelssto fick erlichias, hon har fått 3 föl efter det och ett fjärde på väg.

Mitt sto fick ehrlichias o har behandlats utan resultat o hon fick ett fint hingstföl i våras.

Hej
Tack för era svar!! Vad glad jag blir!!! då ska jag sluta oroa mig - trodde ett tag att mina drömmar om avel med mitt fantastiska sto skulle gå i kras. Då ska jag inte ta ut några orosmoment i förskott. Om det är någon av er som har några andra erfarenheter så blir jag jätteglad över att få höra om dem...

KOtte

Mitt sto hade dessutom tvillingfoster först...
så inget fel på fertiliteten..
Hon hade när vi tog prover påhenne väldigt hög titer på ehrlichia.
har aldrig hört att d skulle vara problem med betäckning.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Görel
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 662
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?