C

caspar

Jag måste kolla med er andra här ute om där finns någon som har varit med om något liknande, har en D ponny som är importerad från Irland för 2 år sedan. Han har haft taskiga värden när det gäller de vita blodkropparna från och till under två år. Men veterinärerna hittar inte var det kommer från. Han är allmänt seg och har ingen egen motor överhuvudtaget. Hade en halsinfektion när han kom, men den är helt bra nu. Nu börjar jag bli orolig över om man verkligen kommer att få rätt på detta. :confused:

Sv: infektion

Haa blev behandlad 5 dagar med vanligt penicillin när han kom, men gjorde ingen skillnad. Nu har man inte velat behandla eftersom man vill hitta källan till det.

byt veterinär, en häst skall inte gå med dåliga värden så länge! %dgr på pencillin är inte mycket att komma med!
/M

Jag har bytat veterinär fyra gånger nu, och ingen blir riktigt klok på var infektionen sitter. Känns helt hopplöst. I maj i fjol hade värdena gått ner tillfälligt. Men han har inte fått mer än 5 dagars behandling. Men det hjälpte ju inte i heller så vi börjar bli ganska så oroliga nu. om han verkligen någonsin kommer att bli frisk. Skall i väg i morgon och röntga lungor och lite annat.

Har nu varit i Helsingborg i dag, och fick besked om att lungorna inte så ok ut, men man vet inte varför. Och så har han fortfarande höga vita blodkroppar. Det enda som framkom var att man sett något liknande tidigare på hästar som är importerade från USA. Skall nu avvakta de nya proverna så vi kan se om vi eventuellt skall behandla. Finns det någon här som varit med om något liknande?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 173
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25