Infektion?

Nikita4evR

Trådstartare
Vet inte om det är rätt forum men någon här kanske har varit med om samma sak.
Jag gick igenom en medicinsk abort för ca 2 veckor sedan, har haft kraftig mensvärk sedan dess. Men nu på senare dagar har jag fått ont från revbenen och ner till den nedre regionen och magen är även öm om man känner på den.
Värst är smärtan om man gör rörelser eller när man ska sova då det gör ont både om man ligger på rygg och sidan. Känns som nån knyter om nått där inne men efter en stund släpper det. Alltså är inte smärtan ständigt utan kommer då och då. Gör även ont när man ska på toaletten och kissa då känns det även där som att nån knyter om nått längst ner i magen.
Kan det vara en infektion i livmodern? Jag blöder rätt mycket fortfarande efter aborten så det är ännu inte "läkt".

Sv: Infektion?

Ring gyn, gynakuten eller kliniken du gjorde aborten via. Det är svårt att sia och bättre att bli undersökt :)

Jo jag får nog ta tag och ringa imorgon och höra, men känns lite som att de kanske tycker att man ringer för inget och tar deras tid om man skulle få en tid för undersökning som inte visar nått.

Tänkte mest om det var någon här som varit med om något liknande eller så.
Men tack ändå :)

Senast ändrad:

Har dom kollat så allt kommit med ut? Annars skulle jag åka till gynakuten på en gång. Så du inte blir jättesjuk.

Nej jag har dit för återbesök i mitten av maj, får fortfarande en del stora blodklumpar :yuck: så allt kanske inte är ute ännu.
Men jag ska ringa till gyn om det inte blir bättre snart.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 135
Senast: Lingon
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 928
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30