Indyhope, hur gick det??

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

acke

Blev det någon bebbe? Var det inte beräknat till 2/7, eller har jag helt fel?
 
Sv: Indyhope, hur gick det??

Hejsan!

Oh, jag är inte inne så ofta på buke, men nu såg jag denna tråd!!

Det blev en liten (nåja, 4060 gram och 52 cm lång) flicka den 11 juli klockan 05.09 efter en hemskt lång förlossning. ;) Förlorade massor med blod (över 2 liter) och svimmade efteråt, men bebis mådde bra hela tiden. :)

Nu är hon lite drygt två månader och växer så det knakar. Sover hela nätterna från halv tio till sju!! (Peppar Peppar..) Liten lyxbebis med andra ord. :)

Det var gulligt att du tänkte på mig!! :)
 
ÅÅå vad roligt!

Jaha, då är det andra forum som gäller nu då ;-) ? Typ AFF o så?

Jättekul att höra att det gick bra, o att det är en liten tjej! vad heter hon (om du vill berätta?).

Skönt, då behöver jag inte oroa mig mer nu då. 11, hm, så du gick över tiden? Kuuul va? Mina 16 dgr över tiden var en pina!

Kram o lycka till med underverket! Njuut!
 
Sv: Indyhope, hur gick det??

indyhope skrev:
Hejsan!

Oh, jag är inte inne så ofta på buke, men nu såg jag denna tråd!!

Det blev en liten (nåja, 4060 gram och 52 cm lång) flicka den 11 juli klockan 05.09 efter en hemskt lång förlossning. ;) Förlorade massor med blod (över 2 liter) och svimmade efteråt, men bebis mådde bra hela tiden. :)

Nu är hon lite drygt två månader och växer så det knakar. Sover hela nätterna från halv tio till sju!! (Peppar Peppar..) Liten lyxbebis med andra ord. :)

Det var gulligt att du tänkte på mig!! :)
Grattis till underverket, och vilken lite drömtjej sedan då :love: !! Vill du får du gärna berätta lite om din förlossning!
 
Sv: Indyhope, hur gick det??

Hej!

Hon heter Isabella. :)

Förlossningen var jättelång. Fick värkar var 5:e minut torsdag morgon och runt lunch hade jag värkar var 3:e minut. Åkte in till sjukhuset på natten till fredag, men var bara öppen 1 cm så jag åkte hem igen. Det blev värre på lördagen sedan och jag åkte in igen (hade jätteont när jag kissade) och var då öppen 1,5 cm + att jag hade fått urinvägsinfektion. Åkte hem igen, men söndag morgon stod jag inte ut för jag var så trött (hade inte sovit på tre nätter) och när jag kom in var jag fortfarande öppen 1,5 cm, men barnmorskan öppnade mig till 3 cm utan att det kändes!!!! Antagligen var det så att värkarna hade jobbat undan det värsta, men något gjorde att det inte vidgade sig. Kort och gott: Isabella föddes måndag morgon (!!) klockan 05,09, men jag var totalt smärtlös tack vare ryggbedövning. Kände absolut ingenting förutom den sista minuten när huvudet stod och tryckte på precis innan det skulle ut. :banana: :bump: :banana: Sprack hur mycket som helst och förlorade över två liter blod, så jag fick inte resa mig upp på hela dagen när hon var nyfödd (jättekul, eller inte...). Svimmade av två gånger också - en gång under förlossningen och en gång efteråt.

Men allt gick bra sedan och bebisen mådde jättebra hela tiden och det är ju det viktigaste.

Nu är hon en pigg och glad tjej som alltid har nära till ett leende. :) Ska försöka mig på att lägga in en bild, men jag är inte alltför haj på det här med internet och bilder. :p

Tack för alla gratulationer!! :love: :love:
 
Sv: Indyhope, hur gick det??

Å vad roligt att höra hur det gick!
Lycka till med lilla Isabella!
 
Sv: Indyhope, hur gick det??

ojdå vilken "tung" förlossning som var så utdragen. Förstår att du måste varit väldigt trött! Kan du tänka dig att göra om det? Är det från såret där du sprack du blödde så mycket? Repade du dig snabbt, eller hade du det tungt hemma i början? Fick du något att sova på mellan söndag och måndag, när du varit vaken i tre dygn redan?

Svara bara på det som du känner dig bekväm i, jag tar inte illa upp. Flyger på alla just nu om deras förlossningar :crazy: !!

Vilket vackert namn hon fått :love: !!
 
Sv: Indyhope, hur gick det??

Gratulerar!! :)
Blir helt rörd av lycka när jag hör om folks förlossningar och nya bebisar. En så fantastisk upplevelse det måste vara! Är inte ett dugg skrajj, vill också nu! :bump:
 
Sv: Indyhope, hur gick det??

Jag sa redan samma dag som hon föddes att jag helt klart ville ha en till bebis och jag är inte ett dugg rädd även om förlossningen var lång. Jag slapp smärtan helt och hållet och somnade mellan varje krystvärk (som jag hade i fem timmar!!!!) och det var oerhört skönt att få göra det.

Förlorade blodet när jag sprack så mycket, men hade inga problem med såret efteråt när jag kom hem - inte ens när jag gick på toa för att göra nummer 2 vilket jag var totalt LIVRÄDD för innan. :)

Jobbar på nästa bebis... ;)
 
Sv: Indyhope, hur gick det??

indyhope skrev:
Jag sa redan samma dag som hon föddes att jag helt klart ville ha en till bebis och jag är inte ett dugg rädd även om förlossningen var lång. Jag slapp smärtan helt och hållet och somnade mellan varje krystvärk (som jag hade i fem timmar!!!!) och det var oerhört skönt att få göra det.

Förlorade blodet när jag sprack så mycket, men hade inga problem med såret efteråt när jag kom hem - inte ens när jag gick på toa för att göra nummer 2 vilket jag var totalt LIVRÄDD för innan. :)

Jobbar på nästa bebis... ;)
Oooooooooo så skönt att höra :bow: !! Du är min hjälte!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
418
Senast: Tassa
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 714
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 039
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp