inbjudnings / sluten tävling = grönt kort?

B

BeastieBabe

Har funderat på det där.. om man som klubb bjuder in enbart 2 pers från 3 andra klubbar, dvs min/max 2 från varje klubb och har en sluten skojtävling.. måste alla ha grönt kort då eller räknas det som en klubbtävling?

Sv: inbjudnings / sluten tävling = grönt kort?

*putt*

ingen som har erfarenhet av detta eller vet reglerna?

det ska bara vara en liten sluten tävling, så det borde väl räknas till klubbtävling? iom att det inte är fri anmälan?

Som jag har förstått det så gäller följande:

På klubbtävling får endast klubbens medlemmar starta. Du behöver dock inte ha löst licens för denna klubb, men du måste ha medlemskap i den (man kan ju vara medlem i många klubbar)

Ska man bjuda in någon från en annan klubb räknas detta som inbjudningstävling (oavsett hur många ni bjuder in) då måste du skicka en proposition till distriktsförbundet senast en månad innan tävlingen för att få den godkänd. Sen gäller samma regler som på lokal, alltså måste alla tävlande ha grönt kort och ha löst licens för någon av de klubbar som är inbjudna.

Jag är dock inte bombsäker på att det här är helt korrekt, men det är iaf så jag uppfattat det.

okai, det kör ju planerna i stöpet..
grenarna vi tänkte ha är inte ens tävlingsgrenar så.. tänkte på caprilli och hoppning på 70 cm (vilket är lätt F för storhäst, och de finns ju inte.. )
sen ska det bara vara show och kul.. inga priser eller premier.. bara ära..

Men om det inte är en tävling är det nog bara att köra på! Kan inte se att någon kan stoppa er från att bjuda in någon från en annan klubb bara för att ni ska ha roligt tillsammans!
Hoppas det går vägen för er!

ja, man kanske kommer undan med "sällskaplekar" klubbar emellan :) men det är ett projekt till nästa år.. har redan fullbokat i höst.. :p

tack för svaren!

Enl. ridsportförbundet får man inte ha några andra tävlingsgrenar förutom de som ridsportförbundet har. På klubbnivå får man däremot anordna lite olika tävlingar. Bjuder ni in andra klubbar är det en inbjudningstävling. Har ni däremot ingen tävling=inga startlistor, inga priser och inga resultat, utan en "träning" är det väl OK. Ring till ditt distrikt och hör med dem så det inte blir fel.

Enl. ridsportförbundet får man inte ha några andra tävlingsgrenar förutom de som ridsportförbundet har. På klubbnivå får man däremot anordna lite olika tävlingar. Bjuder ni in andra klubbar är det en inbjudningstävling. Har ni däremot ingen tävling=inga startlistor, inga priser och inga resultat, utan en "träning" är det väl OK. Ring till ditt distrikt och hör med dem så det inte blir fel.
mm det är ju sant.. show borde väl också kunna gå under den benämningen.. för det är ju inga startlistor precis, och inga vinster eller placeringar.. och resultatet blir = vi hade skitkul! :D men jag ska maila distriktet och höra med dem.. :)

och det vi ska bjuda in är ju bara det exakta anatalet 2 ekipage från andra klubbars US-styrelser.. få lite roligt samarbete mellan klubbarna.. :)

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 286
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 774
Senast: Migo
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
935
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 380
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar