Inbakad fläta!

Anna

Trådstartare
Jättebarnslig fråga - men - hur får man till en fin inbakad fläta? Jag tycker att det är så himla fint med en snygg inbakad fläta och själva flätandet är inget problem, men det ser så dumt ut uppe på huvudet!

Jag tycker att jag drar åt så mycket jag kan men det ser ändå löst och tråkigt ut.

Tips från Bukeoraklen?

Sv: Inbakad fläta!

Själv tycker jag att det är snyggare med lösa slarviga flätor, så jag skulle nog slarva till det lite extra.
Men annars är det bara träning som gäller.
Testa att starta flätan längre ner eller längre upp och se om det blir någon skillnad.

Prova att fläta med lätt fuktigt hår, det glider inte iväg så lätt då och är lättare att dra åt ordentligt.

Nu var det länge sen jag gjorde det, men jag har för mig att det viktigaste var om man tog håret som skulle bakas in ovanför flät-stället eller under flät-stället. På din beskrivning låter det som om du ska försöka att ta mer hår innan du börjar fläta och sen försöka börja flätan längre upp på huvudet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
801
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 164
Senast: Iamia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 300
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka