Inacorderade körhästar

BulletForMyValentine

Trådstartare
Hmm konstig rubrik det blev:p
Jag undrar hur ni som har körhästar och hyr in dom i ett stall istället för att ha eget gör med utrustning och redskapen( vagn osv)?
Körning brukar ju innebära mer utrustning än vad ridningen gör.:)

// B

Sv: Inacorderade körhästar

Jag har turen att kunna ställa in båda vagnarna i logen. Innan har jag haft dom lite halvt under tak...

Min står i en maskinhall på gården där vi även har hö :) Har en rockard och tar inte alls mycket plats om man tippar den bakåt så den står på högkant.

Har selhängare i fem delar i sadelkammaren plus sadelhängare där parselen hänger. Samt en rockard. Rockarden står under tak tillsammans med traktorn.

Ja har min sele på en vanlig sadelhängare och vagnen kan stå under tak men de innebär att ja måste köra den över en massa lastpallar, vilket ja inte alltid orkar :o
så för de mesta står den till 50%under tak, resten ute.

står i ett "travarstall" = en shettistravare o en varmblodstravare, så stallägaren förstår att de blir lite utrustning me körhäst :banana:

Förr hade jag vagnen på logen, men i mina senaste stall har den fått stå ute under en presenning. Inte det bästa, väder och vind har satt sina spår, men det har funkat. Nu står den inne igen.
Selen har inte varit några problem att hänga, däremot har sadeln väckt en del diskussioner (westernsadel). Det har tydligen varit provocerande att jag velat ha både sadel och sele i sadelkammaren på vissa ställen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 169
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar