Inackordering som vägrar byta hage.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du i inte sen länge fått till dig att många av dina problem består i att du inte skriver kontrakt ?
Jodå jag har ett kontrakt.
Men i det så står det lösdrift.
Jag deltar inte i skötseln av stallet så ockupationen upptäckte jag sedan.
Och då så hamnade den i Hyresnämnden där Hyresnämnden skrev in bete och boxar.

Jag brukar inte ha för vana att skriva kontrakt på sådant som jag inte avser att hyra ut.
 
Hur gör man?
Jag behöver få en hage tom för att sköta om skogen i den.
Men hästägaren vägrar att flytta sina hästar till en annan hage.

Hur i hela världen skall jag göra?
Det handlar om beteshage och det finns flera andra lediga med precis så mycket mat som man önskar (eller inte önskar).
Men de duger inte för de ligger för många meter från stallet.
Men det är väl ditt stall och dina hagar? Behöver du tömma hagen så får hon vackert flytta på hästen.
 
Jodå jag har ett kontrakt.
Men i det så står det lösdrift.
Jag deltar inte i skötseln av stallet så ockupationen upptäckte jag sedan.
Och då så hamnade den i Hyresnämnden där Hyresnämnden skrev in bete och boxar.

Jag brukar inte ha för vana att skriva kontrakt på sådant som jag inte avser att hyra ut.
Jag förtsår inte ngt utifrån detta och din fråga ursprungsmässigt och dina svar ? Förklara gärna :)
 
Förklara gärna
Hästägarna hade hyrt lösdrift men använde glatt både boxar och bete.
När jag försökte att bli av med dem så bestämde Hyresnämnden i stället att de skulle ha även boxar och bete.
Så kontraktet för betet är ett domstolsbeslut som inte jag har kunnat påverka.

Så det står att de skall ha lösdrift, box och bete. Inget mera än så
 
Vilken jobbig situation. Men som hyresgäst måste man ju ändå följa var hyresvärlden säger. Tänk om en hyresgäst vägrade flytta ut tillfälligt för att husägaren ska renovera eller liknande. Det funkar ju inte. Jäkla regler som ställer till det. Hoppas du hittar en lösning.
 
Tänk på att om du nu gör en liten hage, så måste den ha vissa mått, beroende på hur många hästar det är i den, enligt djurskyddet.
Så att dom inte kan sätta dit dig med det, menar jag.
 
Hästägarna hade hyrt lösdrift men använde glatt både boxar och bete.
När jag försökte att bli av med dem så bestämde Hyresnämnden i stället att de skulle ha även boxar och bete.
Så kontraktet för betet är ett domstolsbeslut som inte jag har kunnat påverka.

Så det står att de skall ha lösdrift, box och bete. Inget mera än så
Det är ju ngt som inte riktigt stämmer i din redogörelse ang kontrakt för ngn Hyresnämd får du inte på dig öht om kontrakt skrivits som det skas .
 
Det är ju ngt som inte riktigt stämmer i din redogörelse ang kontrakt
Jag har försökt att säga upp.
De vägrade.
Jag drog det till Hyresnämnden för att bli av med dem.
Hyresnämnden konstaterade att de hade skaffat sig rätt till bete och box samt skrev in det i kontraktet.
 
Jag har försökt att säga upp.
De vägrade.
Jag drog det till Hyresnämnden för att bli av med dem.
Hyresnämnden konstaterade att de hade skaffat sig rätt till bete och box samt skrev in det i kontraktet.
Men då undrar jag återigen vad du tecknat i avtal som grund . Det känns som sagt jättemärkligt allmänt det du redogör för och du har väl haft problem även tidigare med många frågetecken ? Inkl rätt till en specifik hage .
 
@Inte_Ung men vad säger då kontraktet exakt ? Eftersom du ber om råd här och kontrakt tydligen finns men trots det så har hyresrätten trätt in vilket blir jättekonstigt utifrån det jag och flera andra frågat om .
 
Vill du att dessa hyresgäster ska vara kvar och att problemet bara är att de inte accepterar situationen med hagen?
Eller vill du säga upp dem?
Jag har sett att du har skrivit om problem tidigare. Är det dessa då som du skrivit om också? Jag tänker då att situationen verkar infekterad och det bästa kanske vore att de flyttade helt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 449
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 741
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 386
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp