Har ni några tips på bra och tydliga uppstallningsavtal? Eller på punkter som är viktiga att ha med om man skriver ett eget. Vilka stallregler har ni i era stall?
Saker jag funderar på just nu: Bör man ta ut deposition?
Är jag krånglig om jag vill godkänna eventuella medryttare? Jag vill ha koll på vilka folk som rör sig i stallet. Har en intressent varav två tjejer i yngre tonåren som har en foderhäst tillsammans. Dom är lite inne på att skaffa en medryttare men jag vet inte om jag känner för att ha tre ryttare på 1 st häst som springer i stallet. Det är lite krångligt när man inte känner personerna. Hade man gjort det hade man ju kanske haft en magkänsla för att dom väljer medryttare med omdöme.
Jag funderar på uppsägningstid? Vad är vanligt?
Ska dom få ha en prövotid innan dom blir "fast" hyresgäst?
Vi har även hingst i stallet. Hur kan man formulera sig väl och tydligt kring säkerhetsaspekterna där?
Ridbanan som finns skulle jag vilja att man bokar upp sig på. Hur skulle en sådan lösning kunna se ut? Mellan vissa tider? För mig som har många hästar kan de ibland innebära att vissa dagar vill jag reservera ridbanan halvdag till exempel.
Ömsesidig respekt att står dom på stallgången så ställer ja inte hingsten på stallgången just då och tvärtom?
Ta med sig kompisar till stallet? Hur mycket kan jag styra upp utan att bli orimlig?
Jag vet av andras erfarenhet att ha inackoderingar kan antingen blir jättekul alternativt en mardröm