Svarar flera stycken på en gång.
Jag tror många missförstått mig med min hobby fråga. Det var 1, går det att driva som hobby när det är så pass lite? Varaktighet vet jag inte än.
Tycker det är en väldigt luddig linje på vad som går att ha som hobby och inte.
Nr 2 va om det inte går som hobby går det DÅ att få hjälp med starten av ex starta eget bidrag.
Är inte dum i huvudet utan fattar att man inte kan få bidrag för att sen ha som hobbyverksamhet...
@ASKAPLASKA tack för ditt svar! Va såna mer konkreta svar jag va ute efter. Inte en diskussion om eko eller inte..
Förstår det blir mkt kostnader men man måste ju kunna starta någonstans..? Alla nyöppnade små butiker kan väl inte ha en kundkrets redan innan start? Hur överlever man då? Måste man ha sparat undan ex antal hundratusen för att kunna betala såna grejer du nämner..? :S
Och till er som tycker jag ska köpa tyger och en maskin, visst skulle man kunna det MEN jag tycker inte hemmagjorda kläder är fina tyvärr. Finns massor av dem som syr egna och det är verkligen inte fint. Vill inte ha ett vanligt fleecetäcke bara tex.. Och att sy ex en egen klänning kräver sjukt mkt jobb och letande av tyger och om det ens går att få till så fint så lär tillverkningstiden och kostnader runt göra att ingen har råd att köpa plagget om man inte ska gå back på det. Så tillverka eget, nej tack..