Importera från Asien

Bluefish

Trådstartare
Rena nyfikenhets frågor :)

Hur går det till att importera en häst från Asien? Vilka papper krävs, karantän, vad kostar det ungefärligt?
Är det någon som gjort det?

Sv: Importera från Asien

Asien är stort så du får börja med att specificera lite närmare från vilket område. Olika länder och ibland olika områden inom länderna har olika krav på vad som krävs. Allt från att det räcker med de vanliga veterinärintyget till total stopp.

:rofl:

Njaa, som sagt en intressefråga, men visst är det dem jag tänkte på. Hittade inget på internet så tänkte att vad sjutton, man kan väl höra sig för. Absolut ingenting som är aktuellt de närmsta åren :laugh:

Edit; Hittat en fjuttig sida om dem, och ingen förening eller liknande häromkring ändå. :D

Vad jag kan få fram så verkar det helt kört att ta in häst från Indien. För enligt den lista på godkända länder för import av hästar till EU som jag hittar finns inte Indien med.
Så om man verkligen vill så får man förmodligen dels flytta hästarna under ett antal månader till något godkänt land och dels söka ett special tillstånd för importen.
Så man ska nog ha ganska gott om pengar och starka skäl till det.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej! Idag på morgonen (runt 9) var jag i hagen hos hästarna där ligger en stor lada längs sidan och bakom den våra grannars hus... 2
Svar
24
· Visningar
2 232
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 197
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 483
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka