D

Dondimpen

Jag funderar på att importera en häst från en annat EU - land. Finns här någon som vet vilka intyg som krävs för detta? Har ni något annat tips på vad man bör tänka på? Tacksam för svar!

Sv: import?

Fran vilket EU-land ska du importera hasten?

Det basta radet du kan fa ar att anlita ett transportbolag och lata de skota alla papper din hast behover. Det ar mycket som ska vara ratt och riktigt, dessutom kan mycket handa pa resans gang. anlita ett transportbolag!!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 430
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 135
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka