Imortera hund

Z

zemra

Hur gar det till?

Om man nu t ex hittar en sot liten vovve i ett annat land:angel:, kan man ta den till narmsta veterinar och gora testerna da? Maste man fixa pass forst, och hur gor man det? Hur lange ska dom sitta i karaktarn? Och vad kan man rakna med att hela alltet kommer att kosta? 10.000, eller mer?

Mvh, Malinja

Sv: Imortera hund

först och främst: vilket land gäller det? Det är nämligen helt skilda regler från land till land.

Hur gar det till?

Om man nu t ex hittar en sot liten vovve i ett annat land:angel:, kan man ta den till narmsta veterinar och gora testerna da? Maste man fixa pass forst, och hur gor man det? Hur lange ska dom sitta i karaktarn? Och vad kan man rakna med att hela alltet kommer att kosta? 10.000, eller mer?

Mvh, Malinja

Jag har importerat en tik från Frankrike och en från Italien. Om du tar kontakt med en uppfödare från landet du vill ta hem en hund ifrån, så kan dom hjälpa dig. Hunden måste vara rabievaccinerad innan leverans. Samt blodtestad som bevisar att den har antikroppar emot rabies. Det finns en viss tidsbestämmelse när dessa tester ska utföras. Det är några månader efter rabiesvaccinationen. Hunden ska även ha ett friskintyg innan den åker samt vara vaccinerad emot dvärgbandmask. Som ovanstående skriver så är ju bestämmelserna och kostnaderna olika från land till land. Så ta kontakt med en seriös och bra uppfödare som du vill köpa hund ifrån så kan dom hjälpa dig. Uppfödaren brukar fixa alla intyg och vaccinationer och hjälpa till att boka resa. Sedan debiteras det köparen.

Vad det är för bestämmelser beror helt på vilket land hunden kommer ifrån.
Dessutom hoppas jag att du har mer kriterier för att importera en hund än att den ser söt ut.

I fran Kosova.
Nej, det ar bara det att den ar sa sot.

tack for svaret millan30_228!

frid

Kolla på SJV:s hemsida

Dom har valla bestämmelser där.

Från Kosovo måste nog hunden sitta i karantän tror jag. Det är 4 månader det. För ca 3 år sedan kostade 4 månaders karantänvistelse ca 25.000. Lär säkert vara dyrare nu.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 015
Senast: Corminta
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 390
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund Hej! Har länge försökt hitta något hundgodis som jag kan använda vid träning som min hund faktiskt vill jobba för. Hon är väldigt kräsen...
2
Svar
21
· Visningar
7 001
Senast: squarepants
·
Avel Da jag aldrig har gjort dylikt men nu har en 4 aring (sto) och en 2 aring (hingst) maste man kanske gora det om jag har tankt att avla...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka