Imorn kommer mina pluttar!

lizan

Trådstartare
Moderator
Imorgon hämtar jag mina marsvin! :bump:

Då kan ni räkna med massvis med bilder! :D

Idag var jag iväg o köpte bur + tillbehör, strö, hö och grönsaker. Annan mat får jag med imorn!
Ska blir sååå skoj!

Men en fråga- hur mycket ska man ha i buren? Köpte toa-lätt och så lite halm att ha som myspys o sådär. Men hur tjockt lager med toalätten?

ohhhhhhhhhh kan det inte bli imorn??? :bump:

Sv: Imorn kommer mina pluttar!

och här kommer dom första bilderna på pluttarna, som just nu är tråkiga o är inne i huset o sover.. :mad: :D

den lille är rätt så rädd än så länge, medans den stora mest har ätit. :D

Gläntans Justice (kallad Roland utav oss), ridgeback/blandras
roland.jpg

Gläntans Striking Distance (Glenn), abbisinier
glenn.jpg

fler och framförallt bättre bilder på Roland o Glenn kommer! :D

o nu har Roland tittat fram igen.. han var hungrig... :D

nej han är min! :love:

nu är dom i huset igen.. sååå tråkigt. ;)

fast Glenn är sååå söt, man märker med en gång när han är ute o kikar, för han piper o kuttrar konstant! :love:

dom fick joina mig i soffan en stund, och jag fick tom igång lilla Glenn lite.. eller det var nog Roland som fick igång honom för han var riktigt nyfiken o skulle undersöka allt, och tillslut började även Glenn nosa försiktigt på saker o ting.. :D

hej kompis
rolandoglennsoffa1.jpg

usch så den blixtrar
rolandoglennsoffa2.jpg

är dom bara inte FÖR söta?
rolandoglennsoffa3.jpg

rolandoglennsoffa4.jpg

dags att tvätta sig!
rolandoglennsoffa5.jpg

men fyFAN vad dom sket när vi var i soffan! herrejistanes! :eek: :D

glenn är bebis och roland är dryga året. så glenn kommer växa!

hehe jo.. annars hade det verkligen vart mysko! :D

han börjar bli modig nu lilla glenn, han är ute i buren alldeles själv medans roland sover.. har han vart flera gånger.. fast så fort något låter lite annorlunda eller så, så VIPS så är han i huset... o dom delar såklart hus, fastän dom har var sitt. :p

Jättesötisar:)

Bajs i soffan lär du få vänja dig vid, för bajsproduktionen är ganska så hög på de här små djuren:angel: :D

haha ja jag insåg det! tur man har gamla skinnsoffor- lätt att torka rent o ska ändå slängas när vi inte vill ha dom längre! :D och så har dom fått en egen handduk med, var glad att jag tog den under, bara att vika ihop o sen hälla ut i toaletten.. :rofl:

jag fortsätter med min monolog....

jag har både höhäck och lägger in lite hö i buren, och FYFAN vad söta dom är när dom (ffa Glenn) gömmer sig under höt och sitter o äter upp sitt gömställe! :D :love: :love:

Mina tjejer hoppade bara in i höhäcken, så den fick jag ta bort....sen dess har de bara höet på burgolvet och det är så gulligt när man inte ser nåt av djuren utan ser en hö-hög som rör sig och låter....

Himla söta dina killar är!!

min höhäck sitter på utsidan, tyckte det var en himla smart variant (kom med buren) för då kan dom ju inte fastna.. men det verkar vara ganska så jobbigt att få ur höt genom gallret så jag lägger in på golvet också, men har höhäcken också så att det ska finnas hö om dom skulle kissa ner allt eller bädda i allt eller nåt. :p

sen ska jag köpa en ny vattenflaska, verkar som att den jag köpte är svår att dricka ur.. den lilla verkar ha lättast för det, den stora liksom stoppar in hela "pipen" i munnen? iofs kommer det luftbubblor i flaskan så han borde ju få i sig vatten.. men ändå.. man blir ju lite nojjig! :D

hur mycket vatten dricker dom per dygn ungefär? så man kan hålla koll på att dom får i sig tillräckligt?

ja visst är dom söta? jag är helkär! :love:

Vilka underbara sötnosar! :love: Mina dricker ganska varierat, får de pellets kan de dricka en halv flaska på några dagar. Får de mycket grönsaker dricker de nästan inte alls.

mina har bara fått hö o grönsaker nu, o både kålen och gurka innehåller ju mycket vatten.. så jag ska väl inte bli orolig än! :p

fast jag är SÅ kär i dom! :love:

och oj vilket matvrak Roland är, han hör DIREKT när jag prasslar med något i matväg.. hörde inte ett knyst från dom när jag kom hem, men så fort jag lagt i lite mer grönsaker tittade han ut ur huset! :D

Naaw, vad söta! :love:

Det är som man brukar säga, vägen till ett marsvins hjärta går genom magen... :angel: :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bolån, hur ska man tänka?
  • Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka