Sv: Immenso November
Jag började gråta.. Känner inte hästen alls och de var första gången jag såg de live. Reporten i teve grät, Johnny grät och Ludde grät. Det var tillochmed så att banvetten hade svårt att hålla tårarna tillbaka när han intervjuades.
Detta är bara så fruktansvärt sorgligt och jag lider med alla berörda kring hästen.
Ja vad ska man göra när det händer i direktsändning??? Man kan väl inte gärna i klartext gå ut med att säga att hästen hade en svag punkt men att man tjansade att balancera om den för att den skulle kunna starta.
Såg du inte vad som hände??? Såg du heller inte hur denna häst såg ut i provstarterna??
Mer "peppad" än någonsin är min uppfattning och det ger i alla fall mig (enligt erfarenhet ) om att ngt inte stämmer. (Läs: försöker fly från sin egen smärta)
Det värsta av allt i denna travsändning va (som "vanligt reporten T.N:s) interligenta uttalande ang. Torvald Palema:
Citat:
Han ser fortfarande framhalt ut men mindre framhalt ut än i tidigare starter. Gud så interligent uttalande och djurvännerna måste ha apploderat åt detta !!
Bra att detta hände i direktsändning för det är väldigt svårt att "mörka" travets verklighet när det sker "live" och Immenso November har inte drabbats av denna plötsliga "oförklarliga " död i tävlings samanhang inom travet.
Jag lider med alla inblandade, ägare och skötare men Immenso November:s döds "olycka" i direktsändning kommer leda till en väckaklocka inom både travens tränare i hur deras hästar pressas i träning för till att starta när dom inte är startberättigade bara för att det är bra pengar att köra om.
Sedan sitter ngn besserwisser och påstår att detta är mkt ovanlig förekommande att en häst under tävling döds störtar...
Jo tjenna,,,,,, Vilken verklighet lever man då i???
Knappast direktsändning i alla fall.
Jag blir så trött på alla som "skönmålar" sin sport och bara ser till eget personligt vinst intresse istället för att belysa själva grundproblemet.
Nu får jag skit igen i från alla på trav men tar det för mina tankar går till Immenso November vars liv inte kunde räddas men i framtiden kommer leda till att andra startande individer inte ska drabbas av samma öde.
(Och att travsporten inte ska drabbas av massivt avhopp från vanliga människors spelande på V:75 som det enligt ATG:s reklam marknadsförs utan att verkligheten är en hel annan och äntligen börjar uppdagas.)
Immenso November:s dödstörtning kommer leda till ngt possitiv!!