Ilsken i boxen

Ä

älskar sin häst

I två och en halv månad har jag ägt mitt halvblod. Hon är mycket snäll och lätthanterlig i allt när det gäller att vara tillsammans med mig och min dotter. MEn, hon är helt vansinnig på hästarna som har boxarna brevid henne. Ibland sparkar hon i väggarna så att de bågnar. Vi har hört oss för om det finns någon som vill byta box med oss i stallet, men det finns ingen. Någon har föreslagit oss att vi kanske ska ge henne en "minnesbeta" när hon sparkar, men vi är inte alls intresserade av att på något sätt slå till henne. Vad ska vi göra? JAg ska tillägga att hon är 14 år och har ganska låg rang bland de andra hästarna. Hon går ofta för sig själv i hagen.

Sv: Ilsken i boxen

Sätt upp skivor över gallret så hon slipper se dem. helt uppenbart trivs hon INTE med att stå där hon står just pga kompisarna, det kan vara så att det blir snett sett till rangordningen, att hon helt enkelt inte gillar de hästarna etc. Men kan du inte byta box så sätt upp spånskiva eller plywoodskiva för gallret som gränsar tilld e andra hästarna (dvs 'sidogallrena') så hon får lugn och ro iaf. Detta går att sätta upp utan att göra minsta lilla skruvhål i inredningen (ifall stallägaren börjar muttra så ger att sätta upp skivorna ingen åverkan ALLS på boxarna om man använder rätt teknik).

Sv: Ilsken i boxen

Min häst beter sig lite lika dant (inte lika allvarligt som din dock verkar det som). Jag har satt upp en trasmatta mellan min och grannens box. Jag trädde den sick sack så att säga mellan gallerna. Funkar utmärkt.

Mvh//LG

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 133
Senast: Juli0a
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 598
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar