illasmakande?

Jenka

Trådstartare
Vet att frågan varit uppe förut, men vad kan man använda för att gå hunden att inte tugga på saker?
Ättika funkar inte.

Sv: illasmakande?

Nejlikerot. Finns att köpa i hälsokostaffär.
Annars borde "Stopp-och-väx" funka bra också (det där mot att bita på naglarna), men det är väl inte så mycket i flaskan... finns på apoteket.

Provade faktiskt ättika blandat med rosépeppar på senaste valpen då hon var helt hysteriskt glad i att tugga på köksbordet + stolarna. När jag satt där. Ville inte stänga ute henne heller. I vilket fall som helst; det fungerar i alla fall inte. Kanske första minuterna, men sedan hittade hon istället andra ställen att bita på; exempelvis så låg hon PÅ köksbordet och tuggade på ryggstöden till stolarna istället. Eller så åt hon helt enkelt också där jag hade smörjt.
Det var med ålder och avledning som löste det, tror jag.

Bodde även ihop med en jättekanin som glatt käkade lister, väggar, möbler, golv etc. Ättika var helt verkningslöst, så jag prövade en blandning mellan ättika/rosépeppar/piripiri/svartpeppar/grönpeppar. GÖTT tyckte han och fortsatte att käka... Fattar inte hur han fixade det, för det luktade så starkt att jag och hunden helst satt utomhus. Gav upp med smörjmedlet efter att jag läst att de kan ta skada av det, men har inte märkt något på kaninen. Han är/var lika knäpp och glad och obekymrad som vanligt.

Borde inte anti-bit sprej till häst vara värt att prova? Har andats in sådan när jag spreja och det smakar ju verkligen skit och sitter kvar länge i munnen..

Finns inte gron appel spray pa de flesta hund affarer? Det funkar pa en hel del hundar aven om vissa helt kan bortse fran det.

Aldrig hört om men om jag går på namnet kommer det ha motsatt effekt :p

Ättika funkade på förra valpen men inte nu.

Ska kolla antibit för hästar. Hästaffärer enbart antar jag?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 449
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka