Illalyuktande flytningar..?

Zewz

Trådstartare
Kom inte på någon bättre rubrik...
(Dessutom stavade jag den fel, såg jag nu...)

Jag gjorde ett försök i somras och lämnade mitt 18-åriga korsningsponnysto på insemination. Hon kollades noga av veterinär då hon inte haft föl tidigare, och ett försök gjordes under brunst. Det tog sig dock inte och hon satte upp ett försvar med vätska i livmodern.
Detta spolades rent och jag tog hem hästen, glad att ha gjort ett försök i alla fall.
Efter detta har hon dock haft illaluktande flytningar, främst vid brunst, som klibbar och torkar in i pälsen och svansen på henne. Jag försöker tvätta och hålla rent, men börjar bli orolig att något är fel. Finns det risk att hon dragit på sig någon infektion eller liknande?
Hon är pigg och kry i övrigt, inga tecken på att hon mår dåligt.

Sv: Illalyuktande flytningar..?

låter som om hon har dragit på sig en infektion i livmodern. Bör kolla henne hos vet så det inte blir allvarligare/blir kroniskt.

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 813
Senast: Viva
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 386
Senast: Digbil
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar