illaluktande skap

liden

Trådstartare
En vallack i stallet luktar riktigt illa i skapet :eek:. Är det någon som har en aning om varför? Vad kan man göra åt det? Vetrinär eller hjälper det att bara tvätta :confused:.

Sv: illaluktande skap

Vallacker tar oftast inte ut snoppen så ofta och då stannar smegman kvar, svart geggig fet illaluktande massa. Det går jätte bra och tvätta med lactacyd och ljummet vatten. Dock ska man inte tvätta i onödan då det kan produceras mer istället.:banana:

Sv: illaluktande skap

Det kan ju även vara en infektion, det skadar aldrig att rådgöra med en veterinär.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 584
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
1 100
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter
  • Mata småfåglarna