Sv: Ileosakralleden
Jag kan nu själv dela med mig av vår historia.
Vi fick för ca två veckor sedan samma diagnos, Degenerativa/dystrofiska förändringar, ileosakralleden.
Igår på återbesöket ville veterinären döma ut henne. Min älskade vän, min egen uppfödning, inte ens åtta år gammal.
Det har gått så fruktansvärt fort så jag förstår inte riktigt hur det kunde bli såhär?
I slutet av oktober startade vi vår sista hopptävling och hon gör den bästa rundan nånsin! Två veckor senare kändes hon inget bra och vi fick tid på klinik #Besök1.
Behandling för kotledsinfl BF. Öm i ländryggen, beordras vila samt ha värmefilt varje dag i 30min före promenaden på 10-20min.
Återbesöket #Besök2, 4v senare visade förbättring i frambenen men fortfarande öm i ländryggen. Remiss vidare till Hus*by Hästklinik.
Det var alltså där vi fick vår diagnos #Besök3. Veterinär där var ändå väldigt positiv då ultraljudet inte visade några dåliga bilder utan jag trodde på han när han lovordade vårt "fall". Behandling i ena bakknät samt SI-lederna.
Tills igår när smällen kom #Besök4. Ingen förbättring alls och nu halt på båda bak.
3 val, antingen döma ut henne nu alt testa att behandla båda bak samt si-lederna eller låta henne vila över sommaren och se om hon kunde självläka.
Trots att det mest känns som en konstgjord andning med väldigt dåliga odds testar vi att behandla igen men det är sista chansen. Sen om jag ska låta henne gå tills sommaren eller ta tag i saken tidigare det återstår att se...
Hur vet jag om hon har ont?
Åh, min älskade vän... Hur kunde det bli så illa?