IKEA Silversida

Exile

Trådstartare
Lite udda trådstart här men jag kunde inte hitta något vid googling..

ÄR det någon här som har IKEAs servis Silversida och kan svara på om tallrikarna "passar" i diskmaskinen eller inte? Kanterna ser lite höga/vassa ut så känns som att det kan bli problem.

Det är den här jag menar: https://www.ikea.com/se/sv/p/silversida-tallrik-moenstrad-bla-10565692/

Jag tycker den är väldigt snygg så funderar på att köpa men måste man handdiska eller krångla med diskmaskinen så går det ju bort.
 
Lite udda trådstart här men jag kunde inte hitta något vid googling..

ÄR det någon här som har IKEAs servis Silversida och kan svara på om tallrikarna "passar" i diskmaskinen eller inte? Kanterna ser lite höga/vassa ut så känns som att det kan bli problem.

Det är den här jag menar: https://www.ikea.com/se/sv/p/silversida-tallrik-moenstrad-bla-10565692/

Jag tycker den är väldigt snygg så funderar på att köpa men måste man handdiska eller krångla med diskmaskinen så går det ju bort.
I länken finns det information om skötselråd och där står det att de tål maskindisk.
 
Beror på diskmaskin men för mig hade de inte fått plats i min maskin. De ser ut att ha en kraftig kant och det hade inte fungerat i min maskin. Jag behöver " platta" tallrikar, annars går de inte att ställa som det är tänkt i maskinen.

Om jag väldigt gärna velat ha just dem, så hade jag nog köpt en förpackning och testat först. Och sen köpt fler när jag visste att det gick. (Men jag har IKEA på nära avstånd så det är ingen issue att åka två gånger på samma vecka.)
 
I länken finns det information om skötselråd och där står det att de tål maskindisk.
Det var inte det jag frågade om.
Beror på diskmaskin men för mig hade de inte fått plats i min maskin. De ser ut att ha en kraftig kant och det hade inte fungerat i min maskin. Jag behöver " platta" tallrikar, annars går de inte att ställa som det är tänkt i maskinen.

Om jag väldigt gärna velat ha just dem, så hade jag nog köpt en förpackning och testat först. Och sen köpt fler när jag visste att det gick. (Men jag har IKEA på nära avstånd så det är ingen issue att åka två gånger på samma vecka.)
Jo jag tycker också det ser ut som det, därför jag undrade om någon provat.

Jag har nästan 10 mil till IKEA så känns sådär.
 
Det beror väl på vad man har för diskmaskin? :confused: I min (Electrolux) hade det inte varit något problem.
 
Jag tror inte att det skulle vara ett problem för diskmaskinerna vi har på jobbet (tror att det är Electrolux, men är inte helt säker).
 
Vi var på IKEA idag för att köpa stringbackar och passade då på att kolla in denna. Det blev inget köp och det var verkligen tur att jag inte beställde online för den ser inte ut som på bilderna. På bilderna ser den vit ut men i verkligheten är den beige/grå. Det var just kontrasten mellan blått och vitt jag gillade så blev väldigt besviken :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Snälla hjälp mig, jag blir bara tröttare och tröttare! Och jag menar extremt trött, så att det är jobbigt att plocka ur diskmaskinen och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 336
Senast: Monstermom
·
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 206
Senast: 1887
·
Äldre Dålig rubrik, men får förklara bättre här vad jag menar. Jag älskar att ha folk hemma, vill ha ett hem där man är välkommen att komma in...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
36 123
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 235
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp