Ihjälpussad varje dag

astronaut

Trådstartare
av denna lilla underbara herre:
18894176.jpg

Han tar varenda tillfälle vid akt, sitter man t.ex i soffan så hoppar han upp ställer sig i ens knän och pussar, eller om man lägger sig ner i någon sekund och helt plötsligt har man en hund över sig som pussar, spelar ingen roll om man gömmer ansiktet bakom händerna, han hittar ALLTID en bit av ansiktet som inte är täckt.

Har ni hundar som tar varje tillfälle i akt att pussas? ;)

Sv: Ihjälpussad varje dag

Jättesöt :love: Vad är han för nåt?

Min hund är också jättepussig. Just nu ligger hon i soffan med husse och har pussat på honom i flera minuter. Hon kan hålla på hur länge som helst :D

Jättesöt :love: Vad är han för nåt?

Min hund är också jättepussig. Just nu ligger hon i soffan med husse och har pussat på honom i flera minuter. Hon kan hålla på hur länge som helst :D

Han är en korsning mellan en pitbull/amstaff. Är dagmatte åt honom. (Det första pappa sa: "Jag vill inte ha någon sådan hund i mitt hus" men han har blivit totalkär, han får t.o.m sitta i pappas knä i köket och kolla ut och är han inte där pappa är så hör man efter 3 minuter: Judas, judas.. :rofl: )

Aha, trodde du hade skaffat hund :)
Du får lägga upp lite mer bilder!

Självklart här kommer några (kan lägga in mer imorgon):
18894175.jpg

18825395.jpg

18895070.jpg

(Ah okej. Jo, jag vill ha en egen hund, men just nu får jag enbart bidrag av soc och vill inte skaffa hund då jag vet att jag har råd med veterinär om det nu så krävs, det är ju bättre för en hund att få vård av en veterinär och bli behandlad än att lida, eller att få bli behandlad än avlivad p.g.a pengabrist. Känns inte rätt för hunden då helt enkelt, men min framtida hund kommer nog med 99% säkerhet bli en pitbull/amstaff när jag har fått den ekonomin som tillåter ett husdjur :))

min buse är lika dan.. han kan verkligen pussa ihjäl en :D...
Jag har fått lära mig av en hund relationsexpert ( kommer inte ihåg vad de heter, för tidigt på morgonen.. så ursäkta ordvalet ) Att dom flesta hundar som pussas hela tiden gör de för att visa hur snälla dom är dom vill vekligen visa att dom är undergivna och inte vill utgöra något hot..

Mysigt värre är de i alla fall :love:

här kommer en bild på min amstaff / pitbull ( ser inte ut som en men de är de ;) )
DSC009821.jpg
[/IMG]
P8080056.jpg

Min hund vill också pussa på allt och alla!:) Vilket kan bli lite jobbigt i längden!;)

ja, har en dobermannvalp som älskar att pussas. helst jämt och gärna vara med när jag och killen försöker mysa. kul i början men kan bli jobbigt i längden.

Nu hoppade jag upp i farmors säng när hon låg och sov och gav henne massa pussar :D får nog försöka blockera hennes rum när hon ska vila känns det som. :angel:

MEN JISSES!! :love::love::love:

(jag älskar amstaff/pitbull i den där gulaktiga färgen med lite vita tecken)

MER BILDER!!

Min hunds hångelvilja är enorm, och slabbig, en snudd av hans tunga betyder att man får torka av sig.
Detta gör att jag inte vill att han ska pussas, vilket gör att han vill pussas ännu mer - gärna uppkrupen i knäet.
40 kg päls, som inte får plats i knäet...mysfaktor 0.
Böjer man sig framåt för att ta på sig strumpor så - SLAFS - för strumpor betyder att matte ska gå ut och då ska man fjäska så man får följa med, varpå matte blir irriterad - det är ju en aning svårt att dra på sig strumpor med en hund mellan ansiktet och fötterna - och då detta att man vill ha TORRA strumpor på fötterna.

Stackars jycke, han är verkligen missförstådd.
Han som bara vill vara snäll o jag uppskattar det inte alls.

Carat - promenixar du i centrum?
Då kanske vi ses. Nu vet jag vad "din" hund heter.

*kl*

En hund som inte pussas vad betyder då det, "tycker den inte om" sin matte eller vad betyder det.:confused:

Vilken underbart gullig daghund du har fått tag på! :)
En fråga bara, har han grimma? Alltså därav skavsåret eller är han bara skitig på bilderna?

*kl*

En hund som inte pussas vad betyder då det, "tycker den inte om" sin matte eller vad betyder det.:confused:

mer självständig skulle jag nog säga. För mig har det varit så att de mest pussglada hundarna har varit de med mest "will to please" och de lite mer självständiga pussas mer sällan.

"Min" diva tex, har på tre år pussat mig på munnen en eller två gånger. Har jag varit borta väldigt länge någon gång så kan hon slicka lite snabbt på mina handleder när hon hoppar för att hälsa på mig.
Hon är, som sagt var, en riktig diva, otroligt självständig MEN att hon gillar mig väldigt mycket har ingen (inte någon som sett oss två tillsammans) några som helst tvivel på.

Jaja, jag startar väl en ny tråd om honom. Så slipper detta byta ämne.

Vilken underbart gullig daghund du har fått tag på! :)
En fråga bara, har han grimma? Alltså därav skavsåret eller är han bara skitig på bilderna?

Ja, han har grimma så därför har han skavsår.. Men jag (och ägaren så vitt jag vet) använder mig hellre utav halsbandet såvida vi inte ska på någon promenad med en annan hund eller går ute i staden (är lättare att kontrollera med grimman än halsbandet då han är så jäkla stark, och så pass mkt lugnare med grimman. Jag undviker att dra i grimman öht då jag vet att det känns i deras nosben och nacke (så att ingen behöver komma in och säga att det är farligt ;))

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
391
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 274
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!