Igångsättning.

Kraxi

Trådstartare
Jag ska sätta igång en häst efter vila. Han är också ganska överviktig ( säkert 70 kg om inte mer).

Hur skulle ni ha lagt upp det hela?

Till april förra året var han i ok kondition, sen reds han bara spradiskt, stog en del under sommaren, reds ca 1 gg i veckan i höstas (om ens det) och efter nov har han bara stått.
Har ej varit skadad utan han har ej ridits pga ägaren har mått dåligt.

Skulle våga påstå han han ej har någon kondition eller muskler
 
Sv: Igångsättning.

Jag köpte en häst för en månad sen som mest har stått i ett halvår och därför inte har några muskler eller kondition alls. Jag började med att skritta så länge hon orkade. Red på olika underlag och klättrade en del. När hon började bygga lite muskler satte jag igång med travarbete. Det är där vi är nu. Rider mycket på böjda spår för att arbeta upp smidigheten. Är även ute och klättrar en del i skogen. Har hoppat små 30-kryss med travbom framför då jag är hoppryttare.
Glöm inte att stretcha!!!
 

Liknande trådar

Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Marvin
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 108
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp