igångsättning mm ..

P

Pollykex

Hej allihopa. Skulle jätte gärna behöva lite hjälp och tips.
Min häst har nu stått i ca 1 månad, har blivit skrittad 2 gånger nu på den tiden. Han har väldigt bra grundkondition och tävlade mycket dressyr för ca 2-3 år sen.
Någon som har några bra tips på igångsättning av en häst som stått ca 1 månad?

Sen tänkte jag kolla om någon vet om det är farligt att ge hästen rapsolja? Har hört av många att det är bra , för det är mycket bra fetter i den, Men har även hört av många att det inte är bra för häten kropp. Någon som vet?

mvh carolina

Sv: igångsättning mm ..

Min häst har nu stått i ca 1 månad, har blivit skrittad 2 gånger nu på den tiden. Han har väldigt bra grundkondition och tävlade mycket dressyr för ca 2-3 år sen.

Sen tänkte jag kolla om någon vet om det är farligt att ge hästen rapsolja? Har hört av många att det är bra , för det är mycket bra fetter i den, Men har även hört av många att det inte är bra för häten kropp. Någon som vet?

mvh carolina

mvh carolina

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 181
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 408
Senast: Stergo
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka