Idealselar ??

Sv: Idealselar ??

Lilla köttbullen i sin när jag bara provade (allt utom draglinor maximalt inspänt):
Nysele1.jpg

/Sessiagh

Älskar färgen ! :love: Ponnyn med ;)

Jätte fin sele och häst :bump:
men klarar de luxe selen av att köra ute i skogen så mycket :confused: det skulle vara jätte härligt aom den skulle klara det.... för den är som du (snigelfarmor) sa att den är något nättare :bump: men tack för hjälpen jag är 98% säker på en idral sele nu och jag har bara beslutsångets över om jag ska ha en de luxe eller maraton :confused:

Jätte fin sele och häst :bump:
men klarar de luxe selen av att köra ute i skogen så mycket :confused: det skulle vara jätte härligt aom den skulle klara det.... för den är som du (snigelfarmor) sa att den är något nättare :bump: men tack för hjälpen jag är 98% säker på en idral sele nu och jag har bara beslutsångets över om jag ska ha en de luxe eller maraton :confused:
men tack enu en gång alla som tipsat och get råd:bow:

Enligt mig räcker en de luxe lika långt som en maraton. Kör du så mycket tungt att du behöver 15 cm brösta rekommenderar jag en loksele :)
Min sele klarar både remmalagsvagn, gräsklippare, inkörningar och maratonkörningar! Den passar dponny upp till extra large tinker på 165! Nordisen på bilden är ca 155 hög o smäcker.

Här är hans sparringpartner, provade inte selen på honom eftersom han är större:
Bild020.jpg

Selen i dagsljus:
Parsele019.jpg

/Sessiagh

Underbar: Den lille köttbullen är efter Ytol och har humör för femton shettisar sammanlagt...
/Sessiagh

Har maratonmodellen som jag har svårt för att passa både till vårt halvblod och nordsvenska brukshästar. Antingen ligger bröstan på bogspetsarna eller klämmer den vid halsen. Antar att många shettisar inte heller har så mycket plats till en bred brösta.

Ett annat problem är när man sätter fast linorna i bröstan så hänger de upp sig i främre remmen som går upp över halsen. Irriterande! Det borde varit enkelt att ha en annan lösning.

Jag tycker Empathy Breastcollar ser mycket bättre ut om man som jag har hästar med bättre läge för lokselar än för traditionella bröst selar. Är avundsjuk på syntetseleägare på tävlingar som spolar av sin syntetsele samtidigt som hästen och selen blir som ny igen.

okej det var alltså en par sele.... då förstår jag :rofl:
tack för all hjälpen det är värkligen inte så att jag tvekar på att köpa en de luxe nu :d

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 411
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 280
Senast: LiviaFilippa
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv