Idealselar ??

T

Touchie

heej jag har blivit helt kär i ideal selarna maraton (5,800 kr Cs) och ideal de luxe (5,650 kr Cs) undrar bara om det är någon som vet hur dom är i lädret, hur dom är att köra med och om det finns något negativt med dom.
hoppas ni kan svara jag skulle bli jätte glad :bump:
KRAM:bow:

Sv: Idealselar ??

I :love: Ideal.
Lädret är bra.
Rekommenderar verkligen denna sele, fick seperationsångest när jag var tvungen att sälja min.

Hade parselar till mina shettisar som B*jes ordnade i brunt till mig från Ideal Harness i Holland. Kanonfina i lädret men stora i storlekarna. Jag fick tyvärr sälja dem vidare till en med russ. Mina shettisar mäter 1,00 resp 1,05 och är grova. De var alldeles för stora för dem.... storlek shetland...
Så tänk på måtten innan du beställer.
/Sessiagh

ohh tac s¨å jätte mycket :D...... storlekarna måste jag tänka på.
tacktack så jätte mycket för hjälpen :bow:
jag tror att jag kommer köpa en brun/ nöt maraton ideal sele till min Dponny nu när jag sålt min prestige hoppsadel :bump::banana:

Lilla köttbullen i sin när jag bara provade (allt utom draglinor maximalt inspänt):
Nysele1.jpg

/Sessiagh

Det är alltså inte stilettdäckel på dem? OK - good to know! :idea:

Har också Idealselar till mina shettisar. Jag är väldigt nöjd, bra modell och blir snabbt mjuka. Tycker att den äldsta selen (giggsele från 2002 eller 2003) är finast, om det beror på att dom blir blir bättre med åren och användningen eller om tillverkaren har sänkt kvalitén en aning på senare år får väl framtiden utvisa.

Tror ni att en Idealsele stl. shetland skulle passa till min welsh mountain? Han kommer att bli ca 115-118 cm i manken som färdigväxt.
Jag är på väg att köpa en Idealsele men har velat ang. storlek. Kanske stl. ponny blir för stort för honom...

Jag har två Idealselar, en köpte jag på VM et 2004 av en Norrman där, den är svart och lädret är jättefint, gillar den skarpt. I somras köpte jag en till som bara var använd ca två-tre ggr, alltså ny av en bekant, till min andra ponny. Denna var brun, lädret är inte alls lika bra, riktigt dåligt faktiskt på en del ställen, tycker inte heller om färgen, tycker den är mera vin färgad än brun, denna är nyare och inköpt av selar.se. Har stora B ponnyer och den svarta är storlek cob och den bruna ponny, tycker inte de är stora i storlekarna snarare tvärtom, en mindre B ponny kan lätt ha storlek ponny men det är precis så min som är 128 kan ha det.

det är sielttdäckel på enbetsselarna, men amn kan spänna fast skakelhållaren så den funkar till lösa skaklar med. jag kör med allt och min sele.

Jag har en ny De lUxe som jag tycker håller mycket hög kvalitet. Klart värd pengarna.

det är sielttdäckel på enbetsselarna, men amn kan spänna fast skakelhållaren så den funkar till lösa skaklar med. jag kör med allt och min sele.

På De luxen isf - eller? På maratonselarna är det väl inte det, eller ser jag fel?
(Varför har alla försäljare så dåliga bilder på selarna?? :mad:)

Tack alla det värkar som om dom är bra.... tråkigt med den bruna jag hade nämligen funderat på att köpa en .. så att man har olika färg vid ridningen och körning :angel:(fixerad ):d men det viktigaste är att veta att dom är bra :bump: tack atck

ideal de luxe. Funkar utmärkt som maratonsele. Tycker maratonselen är för kraftig.
Här ser ni silettdäckeln tydligt. Och man kan spänn under magen så bukgjorden inte kan glida merän några cm upp o ner, om man vill.

sött p va? P som i Pontus!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 411
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 280
Senast: LiviaFilippa
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv