Idag var jag på skansen..

Lavinia

Trådstartare
...Och tittade på Linderödsgrisarna med min sambo och nu vill vi bara ha!!! Varför bor jag inte på en gård på landet.. Blir så svårt med grisar i liten lägenhet.. Vill flytta nu, oh köpa mej ett par grisar.. Med tanke på hur hästandet går blir det nog bara grisar, fast då kan vi ha fler... drömmer mej bort till vår gård full med underbara linderödssvin... Var bara tvungen att berätta../ Lavinia, struntar snart i detta och flyttar till landet och grisarna..

Sv: Idag var jag på skansen..

Åh grisar är trevliga! Själv har jag bara minigris men är sugen på att linderödsgris någon gång i livet. En granne har sådana!

mja.. Vi e faktiskt två till som älskar grisar, dom e ju så himla söta. Jag va lite orolig att sambo skulle tycka dom var för stora, men han vart helsåld direkt... Åhh.. kan jag inte hitta en gård snart så jag får mina grisar../ Lavinia

Nepp, men hon finns på gården där jag har min häst inhyrd :)

Måste bara fråga, en gris, hur skall de låta, egentligen? Astrid låter mest som en hund :o
Som kulting kunde hon även kommandona: "vänta" (inte dra i koppel) och "full fart" (ja, spring, nu är det bråttom :D) Ibland undrade jag om där inte var lite hund i henne nämligen.... :D

Hej!

Grisarna på skansen lät som...hm.. grymtningar som fastnat i halsen?? tror jag beskriver det bäst. Urgulligt! Hur funkar det med hästarna och grisen då? Hur bor lilla gris, bor hon i stallet eller har hon egen stia? .../längtansfull lavinia

Så länge hon är fastbunden har i varje fall inte min häst några problem med henne. Vi går till och med fram och hälsar på henne ibland :)
Dock, när hon tar sig loss och springer till gödslestacken (:crazy: ) så blir där ganska bra fart på hästarna :angel:

Lilla?!?! Hon når mig nästan till midjan :eek: :D
Hon har egen box i eget stall :) Delar dock stallet med höns, 2 ankor och en get :D

Hej!

Gud så gulligt det låter. En sån ska vi ha så blir det lite fart på min tjej i hagen, gratis motion till häst tackar man inte nej till.

Vill också ha en sån "liten" gullegris. I "mitt" stall har vi bara hästar, getter och myskankor.. Ägaren tittade lite konstigt på mej när jag föreslog att hon skulle skaffa några grisar också..

/ Lavinia

Åh :) Jag tål ju inte grisar så det lär aldrig bli några sådana för vår del.. Stallgrannen hade dock tänkt skaffa grisar i år men det blev aldrig. Hon skulle ha dem för att de skulle böka upp ridbanan och hagen.. Sambons kusin har två grisar just nu men de grisarna lever nog int så länge till...

Själv vill jag ju ha kor.. Några Aberdeen Angus och kanske nån fjällko också :love: Hovslagaren sa just det när jag ringde och sa att hästen är såld så att vi inte behöver ensilagebalarna som vi tingat.. "Ni ska int ha några kalvar då" :D Den dagen då jag kan flytta till gård så _ska_ jag har kor *stampar bestämt i golvet som ett litet barn*

mvh Anna

Hello!

Inte tåla grisar?? Hur ska du då kunna komma och hälsa på oss i värmen nånstans söderut??? Fast värmen blir nog också ett problem va??
Du sk inte ha gulliga pälskor då??(highland cattle) Dom e ju så söta dom med, fast jag är ju rädd för kor sen skolan så jag vill inte ha kor.. Hur har det gått med pålle förresten, har han det bra på nya stället. Min e ju halt igen../ Lavinia.. sälja hästen, ställa grisar i boxen istället???

Det finns några som har en massa Highland cattle i närheten.. Jag har fått borsta några av de korna en gång :) Hälsa på kan jag ju göra, det är bara att ta mer allergimediciner.. Skillnad mot att ha dem själv :) Värmen är nog större problem än grisarna, dessutom har ni dem säkert utomhus??

Pålle har det bara bra, har fått bilder på honom :) Jag kan ta hand om din pålle så kan du skaffa dig en ny ;) Då kan jag och pålle återhämta oss tillsammans, gå några promenader och äta lite morötter...

Vi lärde oss tydligen något på skolan ändå, du vill ha grisar och jag vill ha kor (fast jag har ju velat ha kor sen jag var liten iofs..). Jag kör ju dessutom traktor ibland och du är välkommen hit och köra traktor du också :) Jag lovar att den inte välter ned i något dike eller krossar dig, dessutom är jag och sambon mycket snällare som traktorlärare :D ...Eller åtminstone jag :angel:

mvh Annis

Senast ändrad av en moderator:

Hello!

Våra grisar kommer självklart bo ute, kanske tillsammans med hästarna om inte Ry dödar dom.. Hon gör ju sånt med mindre djur... Hur pass allergisk mot dom är du då? Alla jag pratat med säjer att grisar kan man inte vara allergisk mot, fast det kan man ju inte mot pelargoner heller enligt vissa överklasstanter där jag jobbar..

Har börjat planera in deras grisbad också.. Tittade på bilderna från skansen imorse.. grisar e så söta!!!

Jag tror jag hoppar traktorinbjudan, det enda jag missat är väl att välta med den.. berättade för ett tag sen om mina traktoreskapader för jobbarkompisarna... jo..den skenade, och en gång fick jag med mej halva åkern i den där prylen bakom..(harv hette den tydligen, säjer dom), och så stegringen.. alla bara skrattar åt mina äventyr och förstår varför jag ska ha fyrhjuling i stället..

Men jag hör av dej när jag ger upp Ry, så får du en supersnäll skadad häst att rida lugnt i skogen med och rida lite dressyr på när du orkar, så letar jag fram en os-häst åt mej själv.. Hon skulle säkert tycka det är helt ok att mest gå i hagen och skrota, jag kan säkert fixa en shettis som sällskap också...

/ Lavinia, som varit och registrerat sej på skolan idag

Allergisk kanske är fel ord..jag vet inte... Det går så bra så länge de är få och är någonstans där det är gott om frisk luft. I svinhus håller jag däremot på att gå åt (stora besättningar).. De där sketans "dammbollarna" som man får i halsen och inte har hostat upp förrän en vecka efteråt ;) :D

Jag tar gärna emot Ry och en shettis går också bra ;) Men jag misstänker starkt att du inte är så pigg på att skicka iväg henne egentligen... Och det förstår jag..

Vi har en fyrhjuling också :)

Ja, din häst är ju lika tokig som min var.. Han skulle ju stampa ned alla smådjur i backen han också.. Hundar gick bra, vissa iaf :angel: Den toksnälla hunden skulle dock stampas ned, fast han tyckte mest om att skrämma dem om de kom in i hagen.. Då fick man ju jaga dem i full galopp :D Katten var han dock mycket fundersam över, hon skulle inte stampas ned..

Vad roligt att du kom in på skolan..Grattis :)

Hihi!

Ry har faktiskt lyft upp stallkatten i svansen, lite för att kolla vad det var för en konstig pryttel.. Och hon har ju ett utmärkt cow(oh får)sense, speciellt som vi inte tränat henne alls i western, hon bara älskar att flytta om dom små djuren..

Grishus med många grisar är nog inte så skoj för någon, speciellt om det är"traditionell" grishållning, lösdrift e lite bättre, iaf för min astma..
Hur känner du för en stackars travare på sex år och en liten a-ponny? Kan jag lura på dej dom, så dom inte hamnar hos den lilla tjejen som knappt kan rida alls?? Dom bara står här och är oanvända, berra går nog att köra in utan större problem, en mycket smart lite ponny, med egen vilja men ändå supersnäll.../ Lavinia

Åh...jag hade svarat på detta igår men tydligen så gav datorn upp innan jag fick iväg meddelandet..

Det är lätt att lura på mig hästar, oavsett ras :D Den där Berra låter som en härlig häst, hästar ska ha lite egen vilja iaf :)

Svärfar vill ju ha en ny häst, sen att det kanske inte var en travare eller ponny han ville ha, det var väl en helt annan sak.. :D Han borde ändå inte försöka sig på att köra timmer med den ryggen han har ;)

Tyvärr så är väl risken stor att hästarna bara skulle bli stående här också :(

mvh Annis

Har haft såna, de är helt underbara. Mina gick i koppel riktigt fint (kalvhalsband och grimskaft :D )
De kunde både sitt och ligg och älskade att bli kliade på magen.

Nybakade kanelbullar var en av favoriterna ( vad gör man inte ). Kom när jag ropade, vilket var en himla tur för det var inte alltid de var i deras hage utan sprang mest runt i hästarnas och grannens. När de inte smaskade i sig mina bärbuskar och rabarberplanter :p

Oerhört personliga och var jättekompisar med både hundarna och hästarna och fick till slut ströva runt lite som de ville vilket de glatt gjorde också när ytterdörren stod öppen. :D

Ti_Ti

hej!

Gud så underbart det låter. Vill flytta nununu!!!! Och ha massa gullegrisar..

På söndag ska jag åka och titta på flera grisar(och min lillasyrra, som inte är en gris)) Längtar.../ Lavinia

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Mabuse
·
Däggdjur Hej alla! Jag är uppvuxen på en hästgård med massor av hästar och katter och också kaniner, hönor och grisar vid olika tillfällen. Nu...
Svar
18
· Visningar
2 206
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 402
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag är född och uppvuxen i södra delen av Sverige. Här har jag jobb, man och övrig familj. Trots detta så längtar jag bort. Jag vill...
Svar
17
· Visningar
1 717
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Skötsel av utedass

Hund, Katt, Andra Djur