Idag tar det slut.

Narcissa

Trådstartare
Idag vandrar min älskade JRT vidare. Jag vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska klara det? Hur gör man?
Han har levt ett långt liv och skulle ha blivit 17 år i augusti. Han har varit med sen jag var 14 år gammal.

Älskade älskade Hugo, jag kommer att sakna dig något så ofantligt mycket.

Sv: Idag tar det slut.

Jag lider med dig...kommer själv stå där inom en inte alltför avlägsen framtid. Jag vet inte hur man går vidare, funderar på samma sak själv. Antar att man får ta en dag i taget. Även om man vet att det är rätt så blir inte saken lättare för det, det är så fruktansvärt jobbigt.

På något mirakulöst sätt så klarar man det...

Lider med dig och tänker på dig idag!

Jag saknar min lilla tant något oerhört. Hon somnade in två veckor före sextonårsdagen i höstas. Jag satte på mig skygglapparna och kan fortfarande inte riktigt förstå att hon är borta.

Idag vandrar min älskade JRT vidare. Jag vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska klara det? Hur gör man?
Han har levt ett långt liv och skulle ha blivit 17 år i augusti. Han har varit med sen jag var 14 år gammal.

I början klarar man det inte alls, man går sönder, och det tar ett tag att lappa ihop bitarna, tiden läker alla sår, lindrar dem åtminstone...hur hopplöst det än känns.

Beklagar verkligen :( , och 17 år var inte dåligt...

Många tankar och kramar till dig!

Den känslan att få låta sin vän somna in är obeskrivlig, att man går sönder är en bra beskrivningför det är precis det man gör. En lite bit av hjärtat följer med och den kommer alltid saknas. Fick ta farväl av jrt i aug förra året och jag skanr honom fortfarande och kommer alltid att göra det.

Man får tänka på alla det härliga stunder och allt roligt man haft, det kommer finnas kvar för evigt.

Det är egentligen omöjligt att svara på, för alla är vi olika och tacklar avlivning (och perioden därefter) av en älskad hund på olika sätt..

Personligen blir jag självklart ledsen, gråter en skvätt, men livet rullar ju på och går vidare om än med en kvarvarande känsla av saknad och tomrum i hjärtat efter en älskad familjemedlem, men jag bryter inte ihop, gråter inte i veckovis eller känner att "världen går under" på något sätt. Speciellt inte när det handlar om en gammal hund som haft ett bra liv fram till den dag livet avslutas.

Jag håller faktiskt med!

Avlivade min gamla dam i höstats och visst var jag ledsen, kan fortfarande bli det ibland när jag kommer på något som vi brukade göra - en viss situation, en plats, en sak eller vad som helst.

Men världen rasar inte!
Jag bryter inte ihop i dagar och undrar hur livet skall gå vidare.
Eller funderar på hur jag ska "klara mej".
Livet går vidare och även om en pusselbit i hjärtat saknas så får man leva på alla fina minnen man har!

Baksidan av hundägandet är ju just att de inte lever så länge...
Men om de haft ett rikt och bra liv så känns det ändå lite "bättre".

/Swat

Beklagar verkligen! Det är fuktansvärt jobbigt att ta bort en älskad vän som funnits hos en så länge och blivit en så tydlig del av ens liv.

När jag tog bort min gamla hund 2009 så kändes det som om jag dog lite själv. Det var nästan outhärdligt, men efter ett tag så börjar man komma tillbaka. Man kommer ihåg dom fina stunderna och vårdar dom ömt.

Men vilken kämpe! 17 år är ju super! :)

Jag beklagar verkligen :cry:

Det finns inte mycket att trösta med annat än att du fått njuta av honom i 17 hela år. Och sen har man ju inget val, är det dags så är det dags, han kommer alltid att finnas kvar i ditt hjärta även om han inte finns på jorden.

Man måste nog låta sig vara så ledsen som man behöver vara också, man har ju förlorat en familjemedlem, man kan inte vara på topp jämt...

Sen har du ju det lilla räserhunden som kan trösta dig och tvinga dig att gå vidare.

Jag förstår att det känns jobbigt!
Tillåt dig sörja men tänk på att du har gett honom ett underbart liv och ett värdigt slut.

Beklagar din sorg.

Stackare, tänker verkligen på dig , men tänk på att han har haft ett långt och bra liv hos dig.Inte många hundar som når den åldern.!
r.i.p:bow::bow:

Är detta lille Hugo som jag tecknade?? Åh, han såg så glad ut där han låg under täcket med sin boll! Ett sådant långt liv! Att glädjas åt mitt i sorgen!

Long time ago my friend, but Its lovely to see you again :)

Det är som alla andra relationer, man går i regel vidare men det är tufft innan man är där.

Det är så hemskt. Jag kan inte tänka på något annat och tårarna bara rinner.
Älskade älskade hund.
Saknaden och tomheten är ofantlig.

Jag vet precis hur det känns. Vi förlorade Björne väldigt hastigt och oförberett och han var bara barnet, 1 år och 4 månader.
Det är fruktansvärt och man går totalt sönder inombords och jag gråter fortfarande när jag minst anar det. Det är verkligen baksidan av att ha djur men det är också något som måste göras för djurets skull.
Tänker man på alla glada stunder man hade tillsammans så blir det lite enklare.
Din älskade hund har det bra nu tillsammans med min lilla Björne.
Dom är inte borta, dom gick bara lite i förväg.

Nästan 17 var bannemig inte dåligt för en hund, oavsett storlek. Hemskt tråkigt att det ska behöva ta slut, men tyvärr fungerar livet så :(
Många styrkekramar!

Det går på något sätt. Det är nu två månader sedan R fick somna in, 14 år gammal. Livet fortsätter. Det finns något vackert med att man får ta beslutet för sin väns räkning och se till att slutet blir värdigt, till skillnad från alla de människor som får ligga och självdö i månader. Jag skulle kunna önska mig ett sådant slut som min hund fick, smärtfritt, snabbt och med mina kära runt omkring mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: AraSlei
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
848
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 858
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
671
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka