Idag svimmade jag

B

babyfoal

Jag undrar, om det kan ha med graviditeten att göra..?
Jag svimmade idag, i en affär. Pinsamt värre. Detta hände vid middagstid. Känner mig helt slut fortfarande.

Jag har aldrig någonsin svimmat förrut.

Kan det ha med graviditeten att göra?
Är i vecka 26.

Sv: Idag svimmade jag

Ja det kan det ha. Min mamma berättade en liknande historia en gång. Hon stod i kön på apoteket och helt plötsligt svimmade hon, vet inte vilken månad hon var i.
Om du känner dig osäker så kontakta MVC/VC i morgon.

Hur är ditt blodtryck ?

Jag har svimmat, var lite tidigare i graviditeten och det är för att jag hade lågt blodtryck ...

Hur som haver så tycker jag nog du ska kontakta din BM i morgon och få komma på en extra kontroll :)

Hur är ditt blodtryck ?

Jag har svimmat, var lite tidigare i graviditeten och det är för att jag hade lågt blodtryck ...

Hur som haver så tycker jag nog du ska kontakta din BM i morgon och få komma på en extra kontroll :)

Blodtrycket var bra i onsdags. 70/110 om jag inte minns fel.

Jag minns att jag sa till min kompis:
'Jag känner att jag behöver en coca-cola' sen tog det inte lång tid förrens jag fick sätta mig och sen började det sticka i händer, armarna och i huvudet, affärsbiträdet och min kompis höll om mig och sen vet jag inte riktigt vad som hände.

Har kännt mig nära att kräkas resten av dagen och väldigt matt.

Jag har inte svimmat när jag varit gravid, men det var väldigt nära - i trappan på väg upp till vår övervåning, med en drygt halvårsgammal bäbis i famnen... :eek: Jag hann ta några snabba steg upp och lägga ifrån mig barnet på golvet och sen själv sätta mig ner för att inte ramla omkull och svimma...

Lågt blodtryck var orsaken i mitt fall.

Jag fick så mitt blodtryck gick ner snabbt och då svimmade jag, eller det hände en gång, sen kände jag ju på mig när de var på gång och då satte jag mig alltid ner snabbt.

Jag har inte svimmat när jag varit gravid, men det var väldigt nära - i trappan på väg upp till vår övervåning, med en drygt halvårsgammal bäbis i famnen... :eek: Jag hann ta några snabba steg upp och lägga ifrån mig barnet på golvet och sen själv sätta mig ner för att inte ramla omkull och svimma...

Lågt blodtryck var orsaken i mitt fall.

Men..precis det där hände mej när jag bar min 6-månaders och var gravid :eek: var väldigt glad att jag var på väg upp får då kunde jag stötta mej mot trappkanten och sen satte jag mej på golvet. Hade jag gått nerför hade jag antagligen ramlat..
Jag fick mitt blod kollat och hade järn och b12-brist + lågt blodtryck. Efter 1 vecka med b12 var jag en ny människa.

Blodtrycket var bra i onsdags. 70/110 om jag inte minns fel.QUOTE]

:eek:
Du måste mena 110/70!
Isf har du ett ganska lågt övertryck, fast det har eg inte så stor betydelse. Undertrycket var ju bra iaf. (hade du haft 70/110 hade du behövt läkarundersökning).

Jag tror vi nog kan överväga det faktum att det blev en felskrivning i detta läge ;)

Tror inte BM hade släppt i väg henne med orden : det såg bra ut om fallet egentligen var annorlunda :)

Min kompis hade en period när hon svimmade flera gånger under graviditeten, men de hittade inget uppenbart fel. Då sa de att det händer vissa ibland, och att det bara är att ta det lugnt typ.

Blodtrycket var bra i onsdags. 70/110 om jag inte minns fel.

Jag minns att jag sa till min kompis:
'Jag känner att jag behöver en coca-cola' sen tog det inte lång tid förrens jag fick sätta mig och sen började det sticka i händer, armarna och i huvudet, affärsbiträdet och min kompis höll om mig och sen vet jag inte riktigt vad som hände.

Har kännt mig nära att kräkas resten av dagen och väldigt matt.

Du har ganska lågt blodtryck även om det inte är extremt, så blodtrycksfall är vanliga då när man är gravid. Jag hade det så ;).
En del blodtrycksfall blir "värre" och då svimmar man, du kan ha överansträngt dig genom att inte vilat så mycket som din kropp behöver just nu.
Att du känner dig eländig efteråt är inte så konstigt, kroppen får en liten chock av att svimma...
Hoppas att du mår bättre nu och du har väl ringt till BM för en extra koll?
Ta väl hand om dig och bebbe i magen!!

Senast ändrad:

Du har ganska lågt blodtryck även om det inte är extremt, så blodtrycksfall är vanliga då när man är gravid. Jag hade det så ;).
En del blodtrycksfall blir "värre" och då svimmar man, du kan ha överansträngt dig genom att inte vilat så mycket som din kropp behöver just nu.
Att du känner dig eländig efteråt är inte så konstigt, kroppen får en liten chock av att svimma...
Hoppas att du mår bättre nu och du har väl ringt till BM för en extra koll?
Ta väl hand om dig och bebbe i magen!!

Hej alla och tack för era svar.

Jag mår inte alls bättre idag. Har ringt BM och väntar på att de ska ringa tillbaka.
Vaknade klockan 02.00 inatt av att jag hade en sån fruktansvärd huvudvärk. Sedan kräktes jag en halvtimme senare. Somnade vi fyra tiden. När jag vaknade vid 08.00 hade jag fortfarande ont i huvudet. Åt två mackor och drack ett glas mjölk, allt det kräktes jag upp igen vid 10.
Huvudvärken sitter i och jag känner mig ganska yr och illa till mods. Väldigt matt fortfarande.
Förstår inte alls vad som är fel på mig.

Min bebbe verkar må bra iallafall.
Blev lite orolig inatt, då jag kände snabba rytmiska 'puffar' i magen. Trodde något var galet med bebis, men kan det kanske ha varit hicka?? Aldrig kännt det förr.
Bebis har rört sig massor efter de rytmiska rörelserna och jag hoppas att h*n mår bra. Det är bara jag som mår helt för j*vligt.

Det är inte lågt, det är helt normalt, men ofta får man förhöjt blodtryck under graviditeten. Så det är väl lågt 'för att vara gravid'.

Kraftig huvudvärk, är itne det ett av första tecknen på havandeskapsförgiftning?!

Ta och pallra dig iväg på koll så fort du kan tycker jag! Bättre att åka på koll en gång för mycket!

Jenny

Som skrivet, det är inte onormalt men det ligger ju i underkant på en gravid och dippar det då en dag så kan man får svimningskänslor.

Jamtland:

Jo ett av tecknen är just kraftig huvudvärk ofta med synbortfall, blixtrar & flimmer ( ungefär som migrän ).

TS:
Åk in och kontrollera dina värden :)

Som skrivet, det är inte onormalt men det ligger ju i underkant på en gravid och dippar det då en dag så kan man får svimningskänslor.

Jamtland:

Jo ett av tecknen är just kraftig huvudvärk ofta med synbortfall, blixtrar & flimmer ( ungefär som migrän ).

TS:
Åk in och kontrollera dina värden :)

Jag åker till barnmorskan imorgon.
Har så ont att jag inte kan köra själv idag.
De tror inte det är Havandeskapsförgiftning.
Maginfluensa har jag svårt att tro pga ett par tre kräkningar under två dygn.
Migrän har jag i vanliga fall, men de mediciner jag får för det, kan jag inte ta som gravid.
Vi får se vad dom säger imorgon.
På förlossningen tyckte hon att jag skulle åka in till akuten, eftersom att jag redan har avvaktat länge nog, men jag kan helt enkelt inte köra. Kan knappt skriva här. Jag får vänta tills imorgon när jag kan få skjuts.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Crossline
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Svartkatt
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025