Idag kom dom!

C

Cronis

Vi har väntat nästan 4 veckor. Men idag kom dom. :bump: :love: Vi va inte berädda på att dom skulle komma så olämpligt så den ena sk. mamman hade dödat de som hade fötts genom hack i huvvet :crazy:
Så vi fick ta och placera ut henne till de övriga i skaran, så bara den andra mamman fick ligga kvar. (den andra mamman tog den omplacerades ofödda bäbbar oxå)
Sen kom det. Det vi hade väntat på.

Det pep å pep... men inget kom.
mera pip, å sen... En liten svart. Jag har inte sett nått så sött i hela mitt liv. En liten, söt kyckling. Ja, en svart dun-boll :love:
Eftersom höns-mamma va orolig över sina ägg så kommer det inte bilder förrän om ett par dagar. Ha överseende med det.

Höns-Mamma är iaf jätte duktig å har mååånga ägg, eftersom hon fick ta över den dumma mammans oxå.
Så nu ligger hon och ruvar i en av hästarnas boxar, eftersom dom är på bete. Så Höns-Mamma har hela stallet för sig själv. Ja, och ungarna då. :p

Sv: Idag kom dom!

Jag tror vi kommer få 20 stycken om alla klarar sig!
Men den där som levde nu den va så söt, nykläckt å helt svart! :)

:) okej.. vi skulle också ha fått typ tjugo, men ..alla var nog inte befruktade ..elr.. alla kläcktes inte iaf. :p

vad är det för ras du har ? :)

Jag vet inte vad det är för ras på dessa kycklingar eftersom alla i skocken är av olika raser, och vi tog bara ägg från alla sas.
Så det är svarthöns (förmodligen en sån kyckling osm kläcktes idag) cockin, (både dvägr å stor) vanlig lantras, pärlhöns å sån där, ja jag säger silkeshöna, men det kanske inte heter så?

hehe, okej.. :p
hmm.. jag vet inte om det heter så..
våra kycklingar är iaf av raserna : kinda och .. hm.. dvärg .. ngt .. :p haha

dom är ju söta när dom är små iaf ;)

Jag tror att jag fick med raserna... Jag ska fråga imorgon... :D

Grattis till kycklingen! :)
Kom ihåg att hålla ett öga på hönan som hackade ihjäl kycklingen sedan så hon inte gör om det. Att hacka kycklingar är ett sjukt beteende som i allra högsta grad är onaturligt och egentligen borde inte en sådan höna få vara kvar eftersom hon förstör i flocken. Det naturliga och sunda är att hönsmamman kan vara tillsammans med sina kycklingar i flocken utan risk för att någon vuxen flockmedlem skadar hennes små.

Dessa äggruvare, dvs, hon som hackade och hon som ligger kvar och ruvar, ligger skilda från resterande höns-flock.
Men när vi såg att den ena hönan hackat sönder sina kycklingar så tog vi bort henne från den "snälla" mamman och stoppa in henne till de andra hönsen igen. Så nu har den andra hönan alla äggen av varierande sort/ras att ruva å kläcka.

Och hon bor i en av hästboxarna :)

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·
G
Småbarn Detta gäller ett 5 årigt barn i en familj som jag inte känner, är bekant med pappans syster. Föräldrarna till barnet bor ihop, mamman...
Svar
4
· Visningar
1 524
Senast: Rosett
·
Hästvård Är lite funderande kring min hästs nya sårskada och ber om lite input! Såret gick in djupt (höger bak) så vetten kom ut och sydde 4...
2
Svar
29
· Visningar
2 950
Senast: glitter
·
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka