Idag känns det som jag vunnit 1miljon (långt)

LoE

Trådstartare
Äntligen har det hänt. Och jag är så glad. Min häst har aldrig åkt hästtransport, och hästen är 6 år. Hon har bara blivit transporterad i hästlastbil innan. När jag hämtade hästen kom det fram en tant och sa till mig -Denna hästen kommer du aldrig kunna transportera i ett hästsläp. Sagt och gjort, hästen fick åka hästlasbil hem till mig. Sen började jag lasta lite hemma, gick helt ok, men jag började känna mig lite nervös över hur hästen skulle reagera när hon skulle bli instängd. Jag blev nojjig och det kände så klart hästen av.
En bra vän till mig märkte detta och ville att jag skulle ta kontakt med en kvinna som skulle vara duktig på att lasta problemhästar. Kvinnan kommer någon dag senar, ett glatt humör och väldigt possitiv. Jag lämnar över hästen helt i hennes händer. Jag vet faktiskt inte vad som händer, men efter första dagen går hästen in helt själv i transporten. Idag var det tredje gången hon kom ner, efter 10 minuter är hästen inne lungt och fint och transporten rullar iväg från gårdsplan, där står jag och undrar vad som hände. Tårarna sprutade av glädje och nervositet. Andra gången åker jag med i transporten. Hästen står helt lugnt och tittar ut genom fönstet, ser faktiskt ut som hon tycker det är kul att åka.
Ha-ha där fick du din dumma tant, för dom elaka orden du gav mig, när jag köpte hästen.
Men jag måste bara säga stort tack till dig som hjälpte mig. Och att man ska inte vara rädd för att be om hjälp när man känner att man inte redar ut något.

Sv: Idag känns det som jag vunnit 1miljon (långt)

Härligt :D Du får jättegärna pm:a var denna trevliga och duktiga kvinna finns då jag har provat "allt" med vår ena häst. Både själva och med hjälp men det har tyvärr inte fungerat alls.

GRATTIS! Jag förstår att du är lycklig. Det hade jag med varit. Jag kände likadant när min pålle efter 5 år (!) änteligen gick ut i sjön med alla 4 hovarna...

popcorn Jag går fortfarande på moln efter igår. Ibland får det ta den tid det tar. För när det väl går så blir man glad och man inser att allt slit, och tålamod lönar sig;)

Så glad jag blir att du är nöjd med resultatet!
Det var roligt att se hur glad din häst blev för att se mig när jag kom igår.:laugh:

Va roligt för dig :)
Har själv en 3åring som inte åkt så mycket (tre gånger) och det har förvisso gått bra men hon är inte är inte tillfreds med det direkt..
Hade så gärna velat att hon ska klara det utan nån nervositet o eftertanke.

Grattis till er!

Så synd att du bor så långt bort... Vi hade verkligen behövt din hjälp.

Hur långt är det? Kanske det är värt att betala resan för att få löst problemet.
Kolla länken, om du klickar på bilderna, skriver jag lite om hur man ska göra.
Det kan kanske vara till någon hjälp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 573
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 192
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 444
Senast: LelleLilla
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka