HannaPP
Trådstartare
Herrejösses! Idag skulle jag och min syster löshoppa i ett ridhus några mil härifrån, för att komma dit kör vi på motorvägen en ½ mil. Det har ju snöat hela dagen och vägarna var moddiga men vi tänkte att dom är väl inte hala. Right!
Vi kör i 70 och rättsom det är så börjar bilen att kränga, mer och mer, vi har alltså en transport med två hästar där bak och en fyrhjuls driven jeep.
Det går inte att häva och vi glider rakt ut mot mitträcket, jag blundar och kryper i hop berädd på en smäll.
Några sekunder senare står bilen still, i omkörningsfilen vänd mot trafiken!!
Vi tittar bak och transporten står upp lite snett mot den "vanliga" filen.
hur detta gick till vet vi inte, transporten måste ha glidit runt i 90 grader och 20 cm ifrån vägräcket gjort så bilen svängde runt! Vi såg spåren. 20 cm ifrån räcket!!!!!!!!!!!!!
Massor av bilar kommer emot oss och kanske 30 bilar bara kör förbi!!
Halllååå, vi står mot trafiken, på omkörningsfilen och ingen stannar!
eller ja tillslut stannar en person, vi vet ju lixom inte hur vi ska komma därifrån, men han hjälper att parera runt bilen. Det var glashalt på vägbanan och där körde bilar i 110 km i timmen!!
Chockade vänder vi bilen och åker hem i 40 km/timmen.
Vi hade ängla vakt! tänk om en lastbil var på väg att köra om, det var många lastbilar som var ute på vägen men just när detta hände så fanns det inte en bil i närheten.
Jag har aldrig varit med om en läskigare sak! och jag ska aldrig köra häst när det snöar!
Mvh en chockad Hanna
Vi kör i 70 och rättsom det är så börjar bilen att kränga, mer och mer, vi har alltså en transport med två hästar där bak och en fyrhjuls driven jeep.
Det går inte att häva och vi glider rakt ut mot mitträcket, jag blundar och kryper i hop berädd på en smäll.
Några sekunder senare står bilen still, i omkörningsfilen vänd mot trafiken!!
Vi tittar bak och transporten står upp lite snett mot den "vanliga" filen.
hur detta gick till vet vi inte, transporten måste ha glidit runt i 90 grader och 20 cm ifrån vägräcket gjort så bilen svängde runt! Vi såg spåren. 20 cm ifrån räcket!!!!!!!!!!!!!
Massor av bilar kommer emot oss och kanske 30 bilar bara kör förbi!!
Halllååå, vi står mot trafiken, på omkörningsfilen och ingen stannar!
eller ja tillslut stannar en person, vi vet ju lixom inte hur vi ska komma därifrån, men han hjälper att parera runt bilen. Det var glashalt på vägbanan och där körde bilar i 110 km i timmen!!
Chockade vänder vi bilen och åker hem i 40 km/timmen.
Vi hade ängla vakt! tänk om en lastbil var på väg att köra om, det var många lastbilar som var ute på vägen men just när detta hände så fanns det inte en bil i närheten.
Jag har aldrig varit med om en läskigare sak! och jag ska aldrig köra häst när det snöar!
Mvh en chockad Hanna