Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då så är det hemförsäkringen som skall stå för kostnaden.
Det är ju din utrustning som har orsakat skadan.
Huset menar att de ansvarar för större saker som tex vattenskador som är flera våningar djupa eller hål i taket, medan ytskikt hör till lägenhetsinnehavarens försäkring.
Troligen ett RC-nät (störskyddskondensator) som istället för att gå i avbrott när den pajade gick i kortslutning och fixade en kabelbrand. Fö. är det ganska vanligt att jag hittar smällda RC-nät när jag lagar div. maskiner men det är väldigt ovanligt att dom går i kortslutning.
Däremot är det ofattbart att tvättmaskiner och torktumlare får monteras utan brytare numera.
Fy bubblan!
Jag är alltid hemma när jag tvättar men det beror på att jag fixade en översvämning med tvättmaskin i tonåren så vi fick ha torkfläkt i lägenheten i flera dagar. Har lärt min dotter att aldrig sätta på tvätt och gå ut.
Nej, det handlade om att vara hemma eller inte när man tvättar!
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1176597&highlight=tv%E4ttmaskin
Jag drar ur kontakter till hushållsmaskiner när de inte används. Jag dricker inte kaffe själv så när jag haft kaffedrickande besök kommer jag sällan i håg att stänga av kaffekokaren, så mina vänner har lärt sig att innan de går så drar de ur sladden eller stänger av kokaren. Jag kommer på det när det börjar lukta bränd kaffe![]()
Jag fick höra talas om att detta kunde hända, så jag slutade köra tvättmaskinen på natten eller när jag inte är hemma.Fy vad hemskt! Det är precis av denna anledningen som jag aldrig tvättar när jag inte är hemma.