Idag blev jag arg...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tuvalisan

Trådstartare
när jag kom och skulle hämta mina barn på dagis (2 och 4 år) såg jag min äldste kille ligga på mage med 2 äldre killar över sig och en tredje som band hans ben... Jag såg på min son att han inte ville för han gjorde tappra försöka att komma loss och detta var inte på lek för hans del.

Han är en väldigt lugn, känslig och kanske lite osäker kille som gärna vill vara med lite tuffare lekar men inte kan hantera det än. När de äldre barnen fick syn på mej så släppte de honom och han sprang till mej. Han sa inget direkt men jag märkte på honom att han var lättad att jag kom. Jag frågade om de varit elaka mot honom och om han tyckte det var en rolig lek- det tyckte han inte!

Det som gjorde mej arg var följande, en "fröken" (förskolepedagog) var ute och "vaktade" men i en helt annan ände av gården där inga barn fanns, hon hade alltså ingen koll på vad barnen gjorde. De har ett sådant ansvar för våra barn och så missbrukar de det på detta vis. Jag var för arg idag för att säga ngt men då jag lämnar härnäst ska jag ta upp det som hände!
 
Sv: Idag blev jag arg...

Frågan är om det ändå inte är bättre att ryta ifrån när du väl ÄR arg, för när ilskan väl släpper kanske det blir för snällt?

/säjer ameo, som tänder på alla cylindrar direkt i såna lägen! :angel:
 
Sv: Idag blev jag arg...

Håller med föregående talare; säg till direkt! Då kunde hon som vaktat själv förstått att hon missat att se efter alla barn. Det är verkligen jobbigt det här med för lite personal och många barn på våra förskolor.
 
Sv: Idag blev jag arg...

Är själv förskolepedagog och måste säga att resurserna är ofta väldigt dåliga, men om man är ute på gården och alla barn är någon annanstans så klart att hon gjorde ett fel.
Men så får mans e till hur situationen ser ut med. Var där kanske andra barn fast färre där hon var? Kanske var det barn där hon var som krävde mycket passning.
Kanske var det många barn ute och hon kund einte vara dela? Kanske var det så att en annan pedagog faktiskt var med barnen men avvvek av någon okänd orsak.

Förstår din ilska om det var så att där inte var några barn där hon var och hon bara stod och "hängde" men försöker även se det ur en pedagogs ögon.

Att skälla, gorma och lev direkt är aldrig en bra lösning till er som tyckte det. Ofta kommer det ut mer som kanske egentligen inte alls hörde hemma i den nuvarande situationen. Det är rätt så ofta som vi pedagoger får vara "extrapsykologer" och extra "klädhängare" för arga föräldrar som egentligen är arga för något annat.

Förstå mitt inlägg rätt trots att det blev något rörigt. :crazy:
 
Sv: Idag blev jag arg...

jag pratade med min sons "ansvariga" "fröken" idag, alltså inte den som var ute och INTE vaktade. Jag förklarade situationen lugnt och sansat och vi hade en mkt bra kommunikation tyckte jag, inga höjda röster, inget skitsnack utan bara fakta och hur jag upplevde situationen och hur jag vill att de ska agera i fortsättningen. Det var nog tur jag väntade för när det gäller ens barn blir iaf jag en tigrinna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 446
Senast: Stereo
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 056
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp