Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

I någon tidigare tråd föreslog jag att du skulle kunna filma dina egna hundar och titta på när det kändes tungt, och det var någonting som du då tyckte kanske kunde vara ok om du gjorde det själv.

Men nu skulle du ju kunna filma M för att kunna ha när M inte är där och titta på när det börjar kännas dåligt.

Imorse blev det dåligt igen att jag gjorde en dum sak. Så fick inte vara själv i mitt rum tidigare och nu har jag typ en upp gift att jag ska skriva en lista och försöka komma på så många saker som möjligt som jag kan göra ifall jag känner sådär att jag måste göra nåt dumt. Men jag kommer inte på många saker alls och det ska ju vara saker som kan hjälpa för MIG och det är väl såklart olika för alla men tänkte ändå bara fråga om nån har nåt tips som jag kanske inte har tänkt på.

Hur känner du för att ha sällskap när tankarna far i väg? Jag förstår att det kan vara för jobbigt att prata, men bara att inte vara ensam gör skillnad för många. 💕

Tycker annars att du har kommit på väldigt bra saker! Jag tycker själv om att ha något projekt att dyka ner i när jag behöver tänka på annat, till exempel ett pussel, handarbete eller leta stamtavlor till hästar.

Jag vet inte riktigt vad det är som du behöver för att bryta när du börjar må dåligt. Jag tänker att du kanske behöver koncentrera dig på något annat, men som inte får vara för komplicerat. Spontant tänker jag på någon sorts handarbete, men där har du ju pärlorna.
Skulle en balansövning fungera? T ex stå på ett ben eller på en balansboll? Kräver koncentration men man behöver inte tänka. Om det är ok träning för dig förstås.
Ja det är nog saker som jag måste ha fokus på det liksom som kan hjälpa bäst. Och vet inte om nån balans övning skulle funka men kanske typ en såndär balans platta som man står på eller nåt sånt. Men bara stå på ett ben på marken tror jag är för enkelt liksom så det hjälper nog inte mot tankarna tror jag.

Hur känner du för att ha sällskap när tankarna far i väg? Jag förstår att det kan vara för jobbigt att prata, men bara att inte vara ensam gör skillnad för många. 💕

Tycker annars att du har kommit på väldigt bra saker! Jag tycker själv om att ha något projekt att dyka ner i när jag behöver tänka på annat, till exempel ett pussel, handarbete eller leta stamtavlor till hästar.
Jag vet inte men på ett sätt så är det bara jobbigt att vara med andra och blir typ som jag känner mig mera pressad eller hit jag ska förklara. Men kan ju inte göra nåt dåligt då heller eller inte lika enkelt iallafall.

Ja det är nog saker som jag måste ha fokus på det liksom som kan hjälpa bäst. Och vet inte om nån balans övning skulle funka men kanske typ en såndär balans platta som man står på eller nåt sånt. Men bara stå på ett ben på marken tror jag är för enkelt liksom så det hjälper nog inte mot tankarna tror jag.

Har du testat yoga någon gång? Fins massor med videos på YouTube med olika sorters yoga, jag brukar köra de som är intiktad på ryttare, eller som är mest för avslappning. Vet inte om det räknas som "träning" och att du inte får göra det än, men många yogaprogram går väldigt lugnt och man rör sig inte jättemycket.

Annars så vet jag inte, men skulle det kunna funka att ringa eller messa din pappa?

Imorse blev det dåligt igen att jag gjorde en dum sak. Så fick inte vara själv i mitt rum tidigare och nu har jag typ en upp gift att jag ska skriva en lista och försöka komma på så många saker som möjligt som jag kan göra ifall jag känner sådär att jag måste göra nåt dumt. Men jag kommer inte på många saker alls och det ska ju vara saker som kan hjälpa för MIG och det är väl såklart olika för alla men tänkte ändå bara fråga om nån har nåt tips som jag kanske inte har tänkt på.
Det verkar som att du gillar pyssel och lite skönhetsvård. Kanske nagellack skulle passa? Det finns många olika sätt att göra, och går tex att limma fast glitter. Eller "water marble" då droppar man nagellack i en skål vatten och sedan ner med nageln. Det finns en tjej på Youtube som jag kollade på mycket förut när jag var som mest nagelnördig som gjorde mycket knasiga nagellacksmålningar, och test av olika nagellacksgrejer. Hennes användarnamn är Simply Nailogical.

Jag kommer också ihåg från ett annat inlägg att du tycker om musik. Skulle det passa att skriva upp på listan? Att lyssna på musik eller kanske kolla musikvideor?

Det finns ju många olika hemsidor och youtubefilmer med olika frisyrer, tex inbakade flätor som verkar svåra men blir väldigt snygga. Är det kanske något du skulle vilja träna mer på och kan skriva upp på din lista?

Det tar ju nog en stund att lära sig, och det är kanske inget som du tycker känns lockande för dig, men kanske testa att jonglera? Kräver ju bara några bra och lagom stora bollar och det finns olika filmer på youtube med tips hur man börjar. När man väl lärt sig att hantera tre bollar så lär det vara väldigt effektivt som meditation och för att koppla bort andra tankar. Jag har själv några bollar liggande, men har aldrig riktigt tagit mig tillräcklig tid att träna för att få bra ordning på det.

Jag förstår att du nog har bra balans och är bra på att stå på ett ben. Är du lika bra på båda benen? Skulle du kunna försvåra genom att stå på olika sätt?

Kan du spela något instrument och/eller kan du läsa noter? I så fall skulle du kanske kunna ha ett litet instrument (blockflöjt, munspel t ex) som du kan (lära dig) spela på. Man kan också lära sig spela på gehör, utan noter. Finns filmer på youtube.

Jonglering som @Lillgrådis tipsade om tycker jag är ett jättebra förslag.

Har du testat yoga någon gång? Fins massor med videos på YouTube med olika sorters yoga, jag brukar köra de som är intiktad på ryttare, eller som är mest för avslappning. Vet inte om det räknas som "träning" och att du inte får göra det än, men många yogaprogram går väldigt lugnt och man rör sig inte jättemycket.

Annars så vet jag inte, men skulle det kunna funka att ringa eller messa din pappa?
Nej jag har nog aldrig provat det och vet inte om jag får göra yoga justnu. Men dom har så man kan vara med på ett yoga pass en gång i veckan här iallafall så då kan jag ju prova isåfall.
Och ringa eller messa pappa vill jag inte för vill liksom inte störa eller göra han orolig.

Nej jag har nog aldrig provat det och vet inte om jag får göra yoga justnu. Men dom har så man kan vara med på ett yoga pass en gång i veckan här iallafall så då kan jag ju prova isåfall.
Och ringa eller messa pappa vill jag inte för vill liksom inte störa eller göra han orolig.
Jag kan aldrig tänka mig att du skulle kunna störa din pappa i de lägena. Jag tror han skulle bli glad över att du vänder dig till honom.

Det verkar som att du gillar pyssel och lite skönhetsvård. Kanske nagellack skulle passa? Det finns många olika sätt att göra, och går tex att limma fast glitter. Eller "water marble" då droppar man nagellack i en skål vatten och sedan ner med nageln. Det finns en tjej på Youtube som jag kollade på mycket förut när jag var som mest nagelnördig som gjorde mycket knasiga nagellacksmålningar, och test av olika nagellacksgrejer. Hennes användarnamn är Simply Nailogical.

Jag kommer också ihåg från ett annat inlägg att du tycker om musik. Skulle det passa att skriva upp på listan? Att lyssna på musik eller kanske kolla musikvideor?

Det finns ju många olika hemsidor och youtubefilmer med olika frisyrer, tex inbakade flätor som verkar svåra men blir väldigt snygga. Är det kanske något du skulle vilja träna mer på och kan skriva upp på din lista?
Nagel lack och frisyrer och sånt kanske skulle funka eller så skulle jag bli på dåligt humör ifall det blev dåligt och bara få ännu mera jobbiga tankar. Så det skulle kunna vara både bra och dåligt så kanske iallafall kan prova.
Och musik så tycker jag om att lyssna på musik och så men ifall jag har sådär jätte mycket ångest och dåliga tankar så måste jag liksom göra nåt och inte bara sitta och lyssna eller hur jag ska säga.

Det tar ju nog en stund att lära sig, och det är kanske inget som du tycker känns lockande för dig, men kanske testa att jonglera? Kräver ju bara några bra och lagom stora bollar och det finns olika filmer på youtube med tips hur man börjar. När man väl lärt sig att hantera tre bollar så lär det vara väldigt effektivt som meditation och för att koppla bort andra tankar. Jag har själv några bollar liggande, men har aldrig riktigt tagit mig tillräcklig tid att träna för att få bra ordning på det.
Det är säkert ett jätte bra tips men jag TROR att jag bara skulle bli arg på migsjälv för jag inte kunde så skulle det nog inte hjälpa. Så det är nog inte för mig bara.

Jag förstår att du nog har bra balans och är bra på att stå på ett ben. Är du lika bra på båda benen? Skulle du kunna försvåra genom att stå på olika sätt?

Kan du spela något instrument och/eller kan du läsa noter? I så fall skulle du kanske kunna ha ett litet instrument (blockflöjt, munspel t ex) som du kan (lära dig) spela på. Man kan också lära sig spela på gehör, utan noter. Finns filmer på youtube.

Jonglering som @Lillgrådis tipsade om tycker jag är ett jättebra förslag.
Jag tror inte det är så stor skillnad med vilket ben jag står på och så iallafall. Dethär låter śäkert skit töntigt men läste nåt tips förut om hur man kan bli en bättre ryttare så var det typ att stå på ett ben när man borstar tänderna och borsta med den andra handen och sånt så har gjort såna saker jätte länge. Fast inte lika ofta nu men förut iallafall.
Och jag kan inget instrument förutom lite gitarr och piano men jag vill nog inte göra nåt som låter så mycket liksom. Men annars är det nog jätte bra tips!

Jag kan aldrig tänka mig att du skulle kunna störa din pappa i de lägena. Jag tror han skulle bli glad över att du vänder dig till honom.
Men ifall jag måste vara här för mamma och pappa inte kan ge mig rätt hjälp och stöd och sånt så känns det bara jätte fel ifall jag skulle messa han då. För är väl det dom inte vill så jag inte får vara hemma. Plus att om det är kanske på natten eller nåt så vill jag inte väcka han helt i onödan.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 020
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 054
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix